a divákom takmer 130 hraných a dokumentárnych titulov. Okrem iných z festivalov v Berlíne (6), Cannes (10), Benátkach (7), Mníchove (10) či Karlových Varoch (14 filmov). Bývalý socialistický blok mal v programe minimálne zastúpenie: chýbal film slovenský, maďarský i poľský, objavili sa dva kirgizské filmy nakrútené v koprodukcii s Francúzskom (Adoptívny syn, Vrah), po jednom z ruskej (V tej strane) a čínsko-hongkonskej (Xiao Wu) produkcie. Novinkou tohtoročného Viennale je celodenná prehliadka v kine Metro, počas ktorej na záver festivalu premietajú päť favoritov podľa hlasovania v ankete divákov. Obal programového katalógu tvorí záber z filmu Upíri, ktorý kontrastuje s celkovým zameraním podujatia - hoci diváci sa dočkali aj Halloweenu: H2O, v poradí siedmeho filmu zo série hororových príbehov, ktorú odštartoval John Carpenter v roku 1978. Už tradične veľmi reprezentatívne zastúpenie mali diela z festivalu v Cannes. Nechýbal víťazný film Večnosť a jeden deň od gréckeho režiséra Thea Angelopoulosa, ovenčený Zlatou palmou, nakrútený v koprodukcii Francúzska, Grécka a Talianska. Ani taliansky film Život je krásny od Roberta Benigniho, ktorý v Cannes získal Osobitnú cenu poroty. Ďalej kontroverzný americko-anglický príbeh Velvet Goldmine režiséra Todda Haynesa, ovenčený Cenou za najvýznamnejší umelecký prínos, francúzsky film Vysnený život anjelov režiséra Ericka Zoncu, za ktorý si z Cannes odniesli trofeje herečky Elodie Bouchezová a Natacha Régnierová. Rakúske železnice sa pri príležitosti festivalu po prvýkrát "pochlapili" 30-percentnou zľavou na všetky domáce spojenia do Viedne a z Viedne počas konania akcie. Podmienkou zľavy bolo iba predloženie vstupenky z Viennale pri ceste späť, pričom ponuka platila len na území Rakúska. Bodkou za Viennale ‘98 bude osobitná prehliadka filmov s homosexuálnou tematikou vo Filmcasine v dňoch 26. novembra až 3. decembra pod názvom Identita.