z 64 mld USD, na internet iba 8 mld USD a ani v najbližších rokoch sa neočakáva výraznejší nárast. Uviedol to marketingový manažér pre Európu spoločnosti Hewlett-Packard (HP) Peter O‘Neill. Informovala o tom rakúska tlačová agentúra APA.
P. O‘Neill zdôraznil, že služba zákazníkovi sa dá zlepšiť prezentáciou produktov na sieti, rozšírením prístupu pre zákazníkov a dodávateľov a vytváraním nových a efektívnejších komunikačných procesov s externými partnermi. Obchodovanie prostredníctvom internetu medzi podnikateľskými subjektmi bude podľa predstaviteľov HP prekvitať.
Hewlett-Packard chce mať od 1. novembra spojenie so svojimi zákazníkmi v USA prostredníctvom internetu a všetky obchodné procesy by mali prebiehať prostredníctvom siete. Podľa Petera O‘Neilla na strane odbytových partnerov v uplatňovaní tohto systému existujú ešte veľké prekážky, pretože majú strach zo straty svojej opodstatnenosti. Podľa marketingového manažéra nový spôsob odstráni predajné náklady a HP prevezme technickú podporu a vybaví objednávky. To sa podľa neho týka prevažne nových zákazníkov, pričom sa ušetria prostriedky pre všetky zúčastnené strany.
Podľa štúdie spoločnosti Price Waterhouse by malo až 80 % vedúcich pracovníkov na celom svete zvyšovať konkurencieschopnosť svojich spoločností zavedením obchodovania prostredníctvom internetu. V priebehu nasledujúcich 5 rokov by mali podľa P. O‘Neilla prebiehať takmer všetky obchodné kontakty prostredníctvom siete, a preto by mali podľa neho rýchlo prejsť na tento spôsob obchodovania.
Úspory z používania vnútropodnikovej komunikačnej siete internet sú podľa marketingového manažéra HP obrovské, pričom automatizáciou procesov dosiahla spoločnosť HP zníženie nákladov a zvýšenie produktivity o viac ako 400 mil. USD ročne.
Internet v spoločnosti Hewlett-Packard bol zavedený v roku 1989 a v súčasnosti spája viac ako 125 tis. pracovných miest vo viac ako 600 pobočkách v 120 štátoch.