ort International bolo plánované na 25. septembra, no nenastal konsenzus medzi zmluvnými stranami vo viacerých oblastiach. Predseda predstavenstva METRO Bratislava, a. s., Peter Ďuračka však tvrdí, že je skutočne veľký záujem oboch strán, aby metro v Bratislave bolo, preto rokovaniami spejú ku kompromisom. O osude metra však bude rozhodovať nová vláda, pretože úvery, ktoré by poskytli až do výšky 70 percent francúzska a rakúska strana, sú podmienené štátnou garanciou. Prvá etapa výstavby metra by sa mohla začať hneď po zabezpečení úverov a realizácia prvej etapy by trvala asi 5 rokov (trasa z Petržalky do centra mesta - 10,5 km). Metro systému VAL jazdiace bez vodiča, ktoré sa pripravuje aj pre Bratislavu, je pravdepodobne jediným verejným dopravným systémom na svete, ktorého prevádzka nie je stratová.