BANSKÁ BYSTRICA, ŽIAR NAD HRONOM, KOŠICE (SME - wm, ks, bič) - Devalvačné nákupy v sobotu dopoludnia naplnili najmä predajne s elektronikou a tzv. bielou technikou, ako sú chladničky, práčky, mrazničky, mikrovlnné rúry a podobne. V jednom z najväčších obchodov firmy Elektrik v Banskej Bystrici nákupy predstavovali približne raz toľko ako v porovnateľné dni uplynulého týždňa. V predajni firmy Drukos na námestí dokonca predaj kamier, televízorov, hudobných veží a ďalšej techniky stúpol až na trojnásobok. Ľudia nenakupovali konkrétne značky, išlo skôr o míňanie peňazí ohrozených devalváciou. Nákupný boom zaznamenali aj predajcovia áut. Autosalón Drukos, ktorý ponúka značku Škoda, predal len za ostatné tri dni okolo 35 vozidiel. Za uplynulý týždeň to bolo až o 28 áut viac, ako je za rovnaký čas obvyklé. O Volkswageny a Audi sa tiež záujem zvýšil. V Priore v Žiari nad Hronom išli na odbyt najmä farebné televízory nad 20 a 24 tisíc, práčky, chladničky a hifi veže. V autosalóne AUTOS, s. r. o., boli už v piatok vykúpené všetky automobily značky Škoda nižších cenových relácií, teda od 250 000. Mnohí zákazníci sa podľa predajcov zhodli v názore, že v súčasnej situácii je lepšie investovať do drahších tovarov či zariadení, ako držať peniaze v bankách. V martinských zlatníctvach zavládla doslova "zlatá horúčka". Klienti nakupovali masívne zlaté retiazky, prstene a šperky so vsadenými drahými kameňmi. "Záverom minulého týždňa sme mali tržbu, ktorá sa dá prirovnať bezmála k polročnej," zdôraznil vedúci jedného z martinských zlatníctiev. Naopak, v obchodnom dome Tesco v Košiciach cez víkend nezaregistrovali nákupnú horúčku. V piatok a sobotu sa len veľmi mierne zvýšili nákupy. Situácia je zatiaľ pokojná," uviedla manažérka Soňa Flochová.