o., poskytovala stravné lístky množstvu organizácií a firiem v B. Bystrici. Napriek tomu, že majitelia obidvoch sporiacich sa firiem zaručujú klientom vrátenie peňazí, informácia vyvolala u držiteľov lístkov Šmak takmer paniku. V stredu ich totiž väčšina reštaurácií a obchodov s potravinami, kde sa dalo za kupóny najesť alebo nakupovať, prestala akceptovať. Konateľ Fiposu V. Marenčík pre TASR uviedol, že ide o majetkovoprávny spor so Šmakservisom, a celú záležitosť oznámil polícii. Košická firma totiž údajne odcudzila Fiposu databázu. Na otázky SME však včera odmietol odpovedať s tým, že sa vyjadrí až po porade s právnikom. Podľa majiteľa Šmakservisu je situácia jasná. "Po stredajšej inventúre sme zistili, že Fipos má úplne nulový stav a nie je schopný uhradiť jedinú faktúru vo svojej oblasti. Dali sme im teda výpoveď, a tým preberáme na seba zodpovednosť za preplatenie všetkých lístkov, aj keď ide zhruba o milión korún. Do 24 hodín sme schopní klientom celú sumu preplatiť," dodal Uhrín. Krádež databázy poprel a konštatoval, že zo zmluvy vyplýva Fiposu povinnosť poskytnúť Šmakservisu všetko, čo sa týka firmy. Zamestnanci údajne všetko vydali dobrovoľne.