V posledných pretekoch seriálu MS na domácej pôde v Nürburgringu ste mali druhý raz v tejto sezóne najlepšie postavenie na štarte, ale na rozdiel do Monzy ste ho nedokázali zužitkovať na prvenstvo. Dokonca hneď na začiatku sa pred vás dostal tímový jazdec Irvine. Bola to súčasť plánu tímu Ferrari?
Nie, nebola. Pred prvou pravotočivou zákrutou som si chcel udržať bližší roh a Irvine sa vtedy dostal predo mňa. Ak by som ho chcel vytlačiť, radil by som sa viac do stredu cesty. Ale v tom som nevidel žiadny problém, lebo mi bolo jasné, že pri prvej príležitosti sa pred Eddieho dostanem. Dôležitejšie v tej chvíli bolo, že Häkkinen zostal za nami. V šikane prvého kola som sa dostal pred Irvina, a potom som už mal pred sebou voľnú cestu.
Čo sa potom stalo, že hoci Irvine brzdil Häkkinena, nevypracovali ste si väčší náskok?
Pneumatiky postupne ‘odchádzali‘ a ja som nemohol ísť tak rýchlo, ako som si predstavoval. Prejavovalo sa to na stabilite vozidla, nedržalo pevne stopu. Musím akceptovať, že som nebol dostatočne rýchly.
Keď sa po prvej zastávke v boxoch dostal Häkkinen pred vás, urobil technický riaditeľ Ferrari Ros Brawn nejaké zmeny v taktike?
Nie. Po prvej výmene bolo o taktike rozhodnuté. Bol som prekvapený, že Häkkinen sa dostal predo mňa, keďže vtedajší päťsekundový náskok sa mi zdal dostatočný. Neviem síce, koľko kôl po mojej zastávke Mika zostal ešte na trati, ale aj tak som bol presvedčený, že mi to postačí. Iba ak by som ho udržal za sebou, bola by šanca.
Teraz strácate na Häkkinena štyri body. Čo môžete za päť týždňov do Veľkej ceny Japonska urobiť?
Ako každý iný pilot - budeme intenzívne testovať. Náskok Miku je tesný, v každom prípade sa nevzdávame. Ak nám útok aj nevyjde, aspoň môžeme povedať, že sme urobili všetko pre úspech.
ONDREJ GAJDOŠ