Nový román Johna Grishama opäť pripravil bezbolestnú manipuláciu s vedomím čitateľa

Bývalý arkansaský právnik John Grisham už po druhýkrát v tomto roku vpadol do pozornosti slovenských čitateľov. Po knihe Partner sa na slovenskom jesennom trhu (opäť zásluhou vydavateľstva IKAR, ktoré má na Grishama výhradné autorské právo) objavil čerstv

ý opus z dielne vysokonákladového majstra právnického bestselleru s názvom Advokát chudobných, ktorý z anglického originálu The Street Lawyer preložila A. Redlingerová. V športe takmer výhradne platí zásada, že víťazná zostava sa nemení. Ani "Mr. Bestseller" - John Grisham nejde proti overenej veci a vo svojich knihách sa nepúšťa do veľkých experimentov. Rovnako vytrvalo zostáva na pozíciách, ktoré si vo svojich predchádzajúcich románoch "vyárendoval" takmer dominantne. Jeho variant právnického thrilleru zaznamenal počas uplynulých rokov obrovský úspech, pričom takmer všetky jeho romány boli - ako ináč, opäť úspešne - sfilmované. A nie hocijakými režisérmi: F. F. Coppola, A. J. Pakula, S. Pollack, J. Foley a J. Schumacher podávajú dôkaz, že Grisham oslovil. Atmosféra akcie, dôverná znalosť prostredia súdnych siení, iskrivé dialógy, viacvýznamová osnova deja, ktorá uvoľňuje priestor pre predstavivosť a v neposlednom rade - rafinovane poskladaný súboj paragrafov, z ktorého čitateľ-divák má pocit, že sám je členom Veľkej poroty. Ani Advokáta chudobných neopúšťa talent Grishamovho rukopisu, ktorému stále nemožno vytknúť strnulé klišé - i keď po formálnej stránke možno nájsť veľa prvkov spisovateľskej maniery. Obsahovo sa však Grishamovi stále darí obmieňať právnické prostredie a nastolené problémy podávať v stráviteľnej úprave. Ako napovedá už samotný názov, americký spisovateľ vo svojej novej knihe mierne zasondoval v sociálnych vodách, v ktorých vystupujú bezdomovci. Vybudovanie advokátskej poradne pre túto sociálnu skupinu sa na prvý pohľad zdá byť poriadne ľavičiarske, no do liberálneho stredu, v ktorom dominuje litera zákona, posúva román Grishamov právnický nadhľad. Detailná pedantnosť pri strážení právnicky čistých faktov odkrýva autora s rozmerom perfekcionistu. Na dvestopäťdesiatichšiestich stranách textu sú prípadné "chyby" minimalizované a po ich prečítaní zostáva v čitateľovi pocit, že i keď Grisham manipuluje s miliónmi, práve jeho zmanipuloval bezbolestne...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: pet

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu