Prístup STV k divákom je podľa MEMO nezodpovedný

BRATISLAVA (SME - ch) - Slovenská televízia zlyhala v plnení svojich záväzkov voči verejnosti, ktorej namiesto objektívneho spravodajstva poskytuje zaujaté a skreslené informácie, ktoré slúžia záujmom vládnucich síl, a nehanebne útočí na všetky aktivity .

BRATISLAVA (SME - ch) - Slovenská televízia zlyhala v plnení svojich záväzkov voči verejnosti, ktorej namiesto objektívneho spravodajstva poskytuje zaujaté a skreslené informácie, ktoré slúžia záujmom vládnucich síl, a nehanebne útočí na všetky aktivity opozície. Po desiatich týždňoch monitoringu médií MEMO 98 o tom informovali zástupcovia Helsinského občianskeho zhromaždenia (HOZ) a Združenia na podporu lokálnej demokracie, ktoré monitoring od 13. júla tohto roku organizujú. Ako dodala Anna Nogová z HOZ, aj výsledky z posledného týždňa potvrdili, že trendy, ktoré sa objavovali v období pred oficiálnym začiatkom volebnej kampane, pretrvávajú aj počas volebnej kampane. Spôsob, akým STV sprostredkúva správy slovenskému divákovi, je podľa MEMO mimoriadne nezodpovedný. V štruktúre niektorých správ STV sústavne nedávala priestor druhej strane názorového spektra, sústavne poskytovala viac času vláde a HZDS, ktoré vyzdvihovala, opozičné subjekty boli vykresľované výlučne v negatívnom svetle. TV Markíza poskytla viac priestoru opozičným stranám, ktoré prezentovala pozitívne alebo neutrálne, HZDS prezentovala vo všeobecnosti v negatívnom svetle, vládu skôr negatívne ako pozitívne. Po takmer desiatich týždňoch monitorovania MEMO poukazuje v súvislosti s STV na problém zneužitia občianskych prostriedkov pri snahách, ktoré sa zdajú byť pokusom o presadzovanie úzkych straníckych záujmov. Ako informovali predstavitelia MEMO, mediálny prieskum bude pokračovať aj počas volieb a po ich skončení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 348
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 922
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 158
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 813
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 174
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 688
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 610
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu