Íra Eddie Irvina.
Štart pretekov sa nevydaril M. Schumacherovi, nevyužil prvé miesto na štartovom rošte. Úvod pretekov sa niesol v znamení najväčšieho rivala tímu Ferrari monopostov McLaren-Mercedes, ktoré sa usadili na prvom a druhom mieste. V ôsmom kole sa prekvapujúco na čelo pred Häkkinena dostal jeho tímový kolega Coulthard, ktorý však v 16. kole pre poruchu na svojom monoposte odstúpil z pretekov. Na druhom mieste jazdiaci Fín Häkkinen nevydržal nápor M. Schumachera a prepustil mu vedúcu pozíciu. M. Schumacher sa usadil na prvej priečke stíhaný "lietajúcim" Fínom a viac-menej bolo jasné, že o víťazovi môže rozhodnúť taktika s výmenou pneumatík, porucha na monoposte alebo jazdecká chyba pilotov. Poslednú možnosť "využil" v 46. kole Häkkinen po nájazde do šikany, keď "pristál" na štrku v bezpečnostnej zóne pri trati. "Zlyhali mi brzdy," vysvetľoval po pretekoch Häkkinen. Po manévroch sa Fín na trať síce vrátil na druhom mieste, ale so stratou viac ako 20 sekúnd na vedúceho Schumachera, ktorý si pohodlne prišiel do cieľa po víťazstvo. Häkkinen si pri kolízii poškodil svoj monopost a v záverečných kolách sa postupne prepadol až na konečné 4. miesto, keď ho predstihli Irvine a Ralf Schumacher. M. Schumacher sa už bodovo dotiahol na Häkkinena v celkovom poradí seriálu MS, keď obaja najväčší konkurenti na titul majstra sveta majú pomer víťazstiev 6:6. A do konca sezóny ostávaju dve Veľké ceny. "Myslím si, že teraz hrá všetko pre Ferrari," povedal bývalý majster sveta Niki Lauda z Rakúska.
Výsledky Veľkej ceny Talianska: 1. M. Schumacher (Nem./Ferrari) 1:17:09,672, 2. Irvine (Ír./Ferrari) + 37,977, 3. R. Schumacher (Nem./Jordan-Mugen Honda) + 41,152, 4. Häkkinen (Fín./McLaren-Mercedes) + 55,671, 5. Alesi (Fr./Sauber-Petronas) + 1:01,872, 6. Hill (V. Brit./Jordan-Mugen Honda) + 1:06,688.