sona sú informácie, ktoré sa na túto tému v posledných dňoch objavili v európskej tlači, len "nedorozumením". "Špekulácie vznikli na základe článku, ktorý pred týždňom a pol uverejnil britský denník Sunday Times a ktorý potom prevzal aj dánsky denník Berlingske Tidende," uviedol Bo Albertsson. "Pri poskytovaní odpovedí pre Sunday Times som sa v angličtine zrejme vyjadril nepresne," dodal. Podľa oboch uvedených denníkov mal Ericsson prostredníctvom šéfa tlačového oddelenia oznámiť svoj zámer pritiahnuť k mobilným telefónom aj detských zákazníkov, a to prostredníctvom výroby hračiek, ktoré budú reagovať na detský hlas. Osobitne prispôsobené plyšové medvedíky a bábiky Barbie mali rozoznávať slová ako "mama" a "ocko". Na tomto základe by sa pomocou satelitu a naprogramovaných čísel okamžite telefonicky mohli spojiť s neprítomnými rodičmi. "Výskumy, ktoré sa týkajú detí, ukázali, že sa deti neskôr stávajú lojálnymi zákazníkmi, keď sa s nimi v ranom veku nadviaže komerčný vzťah," citoval Albertssona dánsky denník Berlingske Tidende. "O deťoch sa vôbec nehovorilo," uviedol ten istý muž v dementi. "Hovorili sme o mládeži a o tom, že v Škandinávii pribúda veľa zákazníkov práve z tejto vekovej skupiny." Firma Ericsson reagovala na zvesti takisto zamietavým vyhlásením pre tlač, ktoré zverejnila na svojej domovskej internetovej stránke. "Nie je vylúčené, že Ericsson niekedy v budúcnosti predstaví mobilné telefóny určené rodičom, ktorí chcú udržiavať kontakt so svojimi deťmi, napríklad kvôli bezpečnostným dôvodom. Ak by k tomu došlo, Ericsson ubezpečuje, že výrobok bude zameraný len na dospelých zákazníkov," uvádza sa v texte. (ČTK)