Mobily pre deti sú zatiaľ len hudbou budúcnosti

Švédska firma Ericsson, jeden z najväčších výrobcov mobilných telefónov na svete, popiera správy, podľa ktorých sa chystá na prenosné slúchadlá "loviť" aj najmenších, detských zákazníkov. Podľa šéfa tlačového oddelenia tohto severského koncernu Bo Alberts

sona sú informácie, ktoré sa na túto tému v posledných dňoch objavili v európskej tlači, len "nedorozumením". "Špekulácie vznikli na základe článku, ktorý pred týždňom a pol uverejnil britský denník Sunday Times a ktorý potom prevzal aj dánsky denník Berlingske Tidende," uviedol Bo Albertsson. "Pri poskytovaní odpovedí pre Sunday Times som sa v angličtine zrejme vyjadril nepresne," dodal. Podľa oboch uvedených denníkov mal Ericsson prostredníctvom šéfa tlačového oddelenia oznámiť svoj zámer pritiahnuť k mobilným telefónom aj detských zákazníkov, a to prostredníctvom výroby hračiek, ktoré budú reagovať na detský hlas. Osobitne prispôsobené plyšové medvedíky a bábiky Barbie mali rozoznávať slová ako "mama" a "ocko". Na tomto základe by sa pomocou satelitu a naprogramovaných čísel okamžite telefonicky mohli spojiť s neprítomnými rodičmi. "Výskumy, ktoré sa týkajú detí, ukázali, že sa deti neskôr stávajú lojálnymi zákazníkmi, keď sa s nimi v ranom veku nadviaže komerčný vzťah," citoval Albertssona dánsky denník Berlingske Tidende. "O deťoch sa vôbec nehovorilo," uviedol ten istý muž v dementi. "Hovorili sme o mládeži a o tom, že v Škandinávii pribúda veľa zákazníkov práve z tejto vekovej skupiny." Firma Ericsson reagovala na zvesti takisto zamietavým vyhlásením pre tlač, ktoré zverejnila na svojej domovskej internetovej stránke. "Nie je vylúčené, že Ericsson niekedy v budúcnosti predstaví mobilné telefóny určené rodičom, ktorí chcú udržiavať kontakt so svojimi deťmi, napríklad kvôli bezpečnostným dôvodom. Ak by k tomu došlo, Ericsson ubezpečuje, že výrobok bude zameraný len na dospelých zákazníkov," uvádza sa v texte. (ČTK)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 403
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 024
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 396
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 083
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 674
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 619
  8. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 582
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu