"Ak vychádzame z poznatkov z roku 1994, tam sa naozaj stalo, že všetky výskumy HZDS sa podhodnotili. Dôvodom je zloženie voličskej základne HZDS, v ktorej sa vo zvýšenej miere nachádzajú ľudia, ktorí nechcú komunikovať pri prieskumoch. Bola tam narušená reprezentativita najmä kvôli starším a menej vzdelaným ľuďom. Nešlo teda o náhodnú odchýlku vzhľadom na to, že sa to stalo všetkým agentúram. Keďže medzičasom nedošlo k podstatnej zmene v zložení voličskej základne HZDS, predpokladám, že prieskumy sú znovu do istej miery podhodnotené. Myslím si však, že 40 percent je zveličená hodnota. Domnievam sa, že skupina nezachytených voličov v prieskumoch sa môže pohybovať okolo 5 až 6 percent," podotkol P. Haulík. Podľa neho, ak dnes prieskumy prinášajú HZDS okolo 26 percent a pripočíta sa k tomu spomínaných 5 až 6 percent nezachytených voličov, malo by ísť o reálny odhad. M. Kuska z agentúry Focus okrem toho poznamenal, že HZDS podobne ako Strana maďarskej koalície (SMK) má veľmi stabilnú voličskú základňu a len voliči "SNS sú tí, ktorí by mohli pred voľbami zvýšiť preferencie HZDS. Ďalšou kategóriou sú váhaví voliči, 40 percent sa mi však zdá nereálnych, skôr očakávam pokles oproti predchádzajúcim voľbám". Na otázku, prečo politici HZDS hovoria o takých vysokých percentách podpory pre vládne hnutie, šéf agentúry MVK poznamenal: "Tie preferencie, pokiaľ ide o HZDS, nie sú také vysoké, ako by očakávali. Potrebujú teda nájsť dôvod, prečo to tak je. A každý argument je dobrý. Nie je to však racionálne." M. Kuska i P. Haulík odmietli úvahu S. Kozlíka o opozičnom zameraní agentúr Focus a MVK. "Možno, že existujú nejaké provládne agentúry, tie však nezverejňujú výsledky prieskumov," podotkol P. Haulík. Na otázku, či môže krátko pred voľbami nejaká mediálna bomba motivovať voliča, aby tej či onej strane odovzdal svoj hlas, P. Haulík odpovedal: "Nie som presvedčený o tom, že udalosť okolo voličského zoznamu, na ktorom v roku 1994 V. Mečiar chýbal, spôsobila nejaký výrazný posun v prospech HZDS. V tom čase sme robili volebný výskum a analyzovali sme, aké boli výsledky HZDS v jednotlivých hodinách volieb. Ukázalo sa, že voliči HZDS sú prví, ktorí idú voliť. Najlepšie výsledky malo HZDS v prvých hodinách volieb, potom to klesalo. Skôr by som bral vysvetlenie, že predvolebné výskumy boli podhodnotené. Samotný fakt spomínanej udalosti však nemohol razantným spôsobom ovplyvniť výsledky volieb. Mediálna bomba sa nešíri tak rýchlo, ako sa to niekedy zdá v Bratislave." Podľa M. Kusku síce môže tzv. mediálna bomba krátko pred voľbami ovplyvniť rozhodovanie voličov, "otázka však je, aké percento ľudí môže ovplyvniť". M. Kuska dodal, že významným momentom, ktorý môže mať vplyv na proces volieb, je aj konanie referenda v deň volieb. Poukázal na chaos, ktorý sprevádzal referendum o priamej voľbe prezidenta a o vstupe SR do NATO.