„Podľa čl. 1 bodu 2. ústavného zákona č. 244/1998 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa Ústava SR č. 460/1992 Zb. prešlo oprávnenie prezidenta vymenúvať a odvolať vyšších štátnych funkcionárov, teda i náčelníka GŠ ASR na predsedu Národnej rady SR. Z uvedeného vyplýva, že predseda NR SR využil toto oprávnenie a na návrh hlavného veliteľa ozbrojených síl vymenoval nového náčelníka GŠ ASR.
Citovaným ústavným zákonom neprešli na predsedu NR SR kompetencie podľa čl. 102 písm. j) Ústavy SR, t. j. kompetencie hlavného veliteľa ozbrojených síl. Z uvedeného dôvodu prijíma opatrenia na realizáciu čl. 102 písm. g) Ústavy SR ako ústavný činiteľ, a nie ako služobný orgán v zmysle zákona č. 370/1997 Z. z. o vojenskej službe. Predseda NR SR v zastúpení prezidenta nie je oprávnený vydávať rozkazy. Z uvedeného vyplýva, že na odvolacom a menovacom akte je nedostatok, spočívajúci v označení rozkaz. Tento nedostatok nemá podľa názoru právnych expertov MO SR za následkok neplatnosť odvolania resp. vymenovania náčelníka GŠ ASR.
Podľa paragrafu 28 ods. 1 zákona č. 370/1997 Z. z. o vojenskej službe, služobný orgán - v tomto prípade minister obrany SR, vyhlasuje prevzatie funkcie vo vojenskom rozkaze. Minister obrany SR v zmysle zákona vo svojom rozkaze vyhlási prevzatie funkcie novým náčelníkom GŠ ASR.“ (jo)