MEMO ‘98: STV je propagandistický nástroj

BRATISLAVA (SME - ch) - Na základe monitoringu spravodajských relácií Slovenskej televízie (STV) a TV Markíza možno povedať, že STV slúži ako propagandistický nástroj presadzovania úzkych straníckych záujmov. Pri prezentácii výsledkov 5. a 6. týždňa ...

BRATISLAVA (SME - ch) - Na základe monitoringu spravodajských relácií Slovenskej televízie (STV) a TV Markíza možno povedať, že STV slúži ako propagandistický nástroj presadzovania úzkych straníckych záujmov. Pri prezentácii výsledkov 5. a 6. týždňa monitoringu MEMO 98 (od 10. do 23. augusta) to konštatovali zástupcovia Helsinského občianskeho združenia a Združenia na podporu lokálnej demokracie, ktorí tento projekt realizujú. Za najznepokojujúcejšiu považujú skutočnosť, že STV v štruktúre niektorých správ sústavne nedáva priestor druhej strane názorového spektra a v jej vysielaní dochádza k nárastu tzv. nežiaducich mediálnych efektov. STV vo svojom spravodajstve poskytuje najviac relevantného priestoru informáciám o vláde a HZDS, prípadne vládnej koalícii, a informuje o nich výlučne pozitívne. Od 10. do 16. augusta vláde venovala 39 % politických správ, od 17. do 23. augusta už 50 %. HZDS bolo venovaných v 5. týždni 23% a v 6. týždni 12 % spravodajstva. Všetkým opozičným stranám spolu pripadlo v 5. týždni 19 % a v 6. týždni 21% politického spravodajstva, pričom ich prezentácia bola prevažne negatívna. TV Markíza poskytla vláde počas 5. týždňa 8 % a počas 6. týždňa 17 % politického spravodajstva. Ďalších 13 % a 5% patrilo HZDS. Politickým stranám, ktoré nie sú súčasťou vládnej koalície, bolo v 5. týždni venovaných 55 % a v šiestom týždni 41 % spravodajstva. Vo všeobecnosti prezentovala Markíza HZDS v negatívnom svetle, vládu skôr negatívne. Aj Markíza uvádza niektoré informácie nevyvážené názorom iných zúčastnených strán, avšak v podstatne menšej miere než STV. Obe televízie poskytovali divákom diametrálne odlišný pohľad na politické udalosti. Cieľom projektu MEMO 98 je monitorovanie prezentácie jednotlivých politických strán v médiách v predvolebnom období, aby občania mali dostatok informácií o objektivite a vyváženosti médií, ktoré podstatne ovplyvňujú mienku voličov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 608
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 352
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 176
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 373
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 828
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 895
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu