m týchto podnikov, čo môže nepriamo viesť k ich privatizácii. Rovnako je potrebné zabrániť kapitalizácii pohľadávok strategických podnikov v iných spoločnostiach, aby sa predišlo poklesu hodnoty ich aktív. Bez zakotvenia uvedených troch základných bodov do ústavného zákona o neprivatizovaní strategických energetických podnikov, budú všetky pokusy o jeho prijatie len snahou o formálne povýšenie existujúcej právnej normy. Naďalej sa však bude dať zákon obísť a budú sa môcť sprivatizovať ďalšie podniky. Povedal to ekonomický expert SDĽ Peter Magvaši. Pripomenul, že uvedené pripomienky predniesol aj na pôde Národnej rady Slovenskej republiky, keď sa prerokoval návrh skupiny poslancov na vydanie ústavného zákona, ktorý by zabránil privatizácii strategických energetických podnikov. SDĽ je podľa Magvašiho proti privatizácii týchto podnikov. Zastáva názor, že tieto spoločnosti by mali ostať vo vlastníctve štátu minimálne ďalších 15 až 20 rokov. "Keďže slúžia verejnému záujmu, výkon ich funkcií zabezpečí najlepšie štátne vlastníctvo," dodal. Na margo privatizácie Slovenskej poisťovne Magvaši uviedol, že napriek tvrdeniam vládnej koalície bol porušený zákon o strategických podnikoch. Neobstojí podľa neho ani argument, že navýšenie základného imania Slovenskej poisťovne vyvolala potreba sanovať Slovenskú investičnú a rozvojovú banku (IRB).