Kritickú situáciu obnovy zastaraného vozového parku dopravcov nevyrieši ani výroba slovenských autobusov

BANSKÁ BYSTRICA (SME - klo) - Autobusy, ktoré používa banskobystrická SAD v prímestskej a medzimestskej doprave, majú 9 až 13 rokov, a sú teda zastarané. V podobnej situácii sú aj ďalší dopravcovia, z päťtisíc autobusov premávajúcich na Slovensku je ...

BANSKÁ BYSTRICA (SME - klo) - Autobusy, ktoré používa banskobystrická SAD v prímestskej a medzimestskej doprave, majú 9 až 13 rokov, a sú teda zastarané. V podobnej situácii sú aj ďalší dopravcovia, z päťtisíc autobusov premávajúcich na Slovensku je 80 percent za hranicou životnosti. Situáciu so zastaraným vozovým parkom nevyrieši ani program vlády, podľa ktorého sa má vo Zvolene, Lučenci a Novom Meste začať výroba autobusov. Predpokladá sa totiž, že do konca roka by slovenskí výrobcovia mohli vyrobiť asi 90 nových autobusov a ani po naozajstnom naštartovaní výroby, pri produkcii 300 až 500 autobusov ročne, sa situácia v dopravných podnikoch razantnejšie nezlepší. Banskobystrický závod osobnej dopravy už kúpil dva autobusy Granus zo Zvolena a do konca roka by mu mali pribudnúť ešte dva. Aby však nebola situácia v preprave kritická, potrebovali by asi 35 nových autobusov. Na rozdelenie 50 autobusov Karosa z Čiech, ktoré sa ešte len dovezú, je už teraz vypracovaný presný kľúč. V banskobystrickom regióne nie je príspevkom štátu pokrytá ani desatina výkonov v prímestskej a medzimestskej doprave. "Všetci čakáme na voľby, pretože po nich sa budú musieť konečne riešiť otázky taríf a predovšetkým zliav na cestovnom v autobusovej doprave," uviedol Ing. Jozef Machala, riaditeľ závodu osobnej dopravy SAD BBDS, š. p. Banská Bystrica. Štátna dotácia banskobystrickej SAD na výkony a zľavy je 11 miliónov ročne. Pritom mesačné výkony závodu osobnej dopravy sú 10 miliónov korún. Znamená to, že napríklad žiacke zľavy nie sú vôbec hradené a dopravca na ne dopláca. "Preferovali by sme adresnosť zliav, nefinancovať ich prostredníctvom ministerstva dopravy, ale tých ministerstiev, kde poberatelia zliav patria. Súvisí to s koncepciou dopravnej politiky na ďalšie roky, možno aj harmonizáciou autobusovej dopravy so železničnou," dodal J. Machala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - klo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 115
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 917
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu