Mečiar svojim verným nedaroval len kus nášho srdca, ale celú krajinu

Ivan Mikloš v súvislosti so stratou majority Fondu národného majetku v Slovenskej poisťovni v prospech ľudí blízkych VSŽ podotkol, že "pri bezbrehej snahe o nahrabanie čo najväčšieho množstva majetku" sú zákony pre vládnych predstaviteľov a ich posluhovač

ov "niečím, po čom šliapu úplne bezostyšne". Vyjadril niekoľkými jadrným vetami to, čo svojho času šéfredaktor prestížnej americkej zahraničnopolitickej revue Forreign Affairs Fareed Zakaria. Podľa neho patrí totiž slovenský premiér Vladimír Mečiar do skupiny osemnástich "demokratických" diktátorov, spolu s napríklad Franjo Tudjmanom, Slobodanom Miloševičom, Alija Izetbegovičom či Alexandrom Lukašenkom. Nové autoritárske demokracie podľa neho formálne rešpektujú demokratické procedúry, akými sú voľby a politický pluralizmus, predstavujú však netolerantnú moc, odmietajú sa podrobiť akejkoľvek kontrole a "demokratická" fasáda slúži len na to, aby sa lepšie schovali autoritárske sklony, cenzúra a demagógia. Čím Zakaria vystihol nielen politické fungovanie krajiny pod pošvajčiareným Kriváňom, ale aj princíp jeho niekoľkoročného udržania v éteri. Autoritárske sklony sú totiž nespochybniteľne späté s potrebou nehynúceho obdivu davov, demagógia nepripúšťa ani moment zreteľného odporu a absencia kontroly nepovoľuje vykonať nad kupovaním onej slepej a či naučenej poslušnosti prinajmenej formálny dohľad. Vladimír Mečiar si svoju "demokratickú fasádu" totiž veľmi opatrne stráži a vernosť jej pozlátku lukratívne hodnotí. Vladimír Mečiar neváha za imaginárnu popularitu minúť celé milióny ťažkopádne sa ekonomicky vzmáhajúceho Slovenska. Vladimír Mečiar kvôli pocitu spravodlivého víťazstva neváha darovať financiérom svojej predvolebnej kampane kus onej "krajiny nášho srdca", ktorý svojim poórovcom, rezešovcom, gašparovičovcom a bacovcom založil. Vladimír Mečiar totiž musí víťaziť. Aj preto sme svedkami tých predvianočných darčekov v podobe poisťovne a očakávanej sporiteľne s tým istým hrdým prívlastkom - slovenská. Kvôli jeho ovládnutiu kedysi hrdej a obídúc zločiny Tisa aj nezávislej krajiny. Jeden z predvolebných billboardov poukazuje na žalostný stav našej ekonomiky. A odhliadnuc od strany, ktorej slogan patrí, sa podobne v nadväznosti na rozrabovanú slovenskú krajinu pýtajte - ako ste volili minule?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu