v iných štátoch. Jej prieskum dopadol na výbornú. Bolo by to priam fantastické, keby pri posudzovaní ústavnosti šlo len o legislatívu a nie aj o to, ako sa prijaté zákony, medzinárodné záväzky atď. vrátane nálezov Ústavného súdu, dodržujú v praxi. Pri narábaní s číslami je zase dôležité, aby sa za nimi neskrývali celkom rozdielne, neporovnateľné veličiny. Napríklad je rozdiel, či poľovník ulovil medveďa alebo zajaca. Aj v prípadoch, ktoré sa dostanú pred Ústavný súd, zaváži predovšetkým ich spoločenský význam, dosah a dôsledky. Ak ma pamäť neklame, sú medzi kauzami, ktoré riešil náš Ústavný súd, unikáty, aké nenájdeme široko-ďaleko. Zohrali negatívnu úlohu bez "súčinnosti" opozície a iných neprajníkov - aj pri celkovom hodnotení štátu. Osobitnou kapitolou je, ako si kde uctia nálezy Ústavného súdu i samotný súd. Stačí uviesť výrok pána premiéra o ďalšom "chorom prvku" na našej politickej scéne. Mimochodom: mohla z jeho úst odznieť na adresu Ústavného súdu väčšia chvála?
Autor: ĽUDOVÍT ČEČETKA, Bratislava