h. Producent Jerry Bruckheimer dohliadal na armageddonovskú zostavu vedenú skupinou Aerosmith a skladateľ James Horner si sám vyprodukoval zmes dvanástich veľkolepo zvučných kompozícií. Jeho Deep Impact je typickou ukážkou orchestrálneho soundtracku - nie príliš predajného, ale o to výraznejšieho ako objektu zberateľov filmovej hudby.
Vydávanie soundtrackov nepatrí k špecifikám zdecimovanej slovenskej kinematografie. Musí jej stačiť historický album Dvaja vyplavený z prvej Zuzaninej fontány, prípadne hudba Ivana Krala pre Borušovičovej koprodukčný projekt Modré z neba. Poľský skladateľ s hollywoodskymi skúsenosťami Michal Lorenc vytvoril kolekciu, ktorá môže hravo súperiť o titul najlepšieho českého soundtracku aj s unikátnou tvorbou Ondřeja Soukupa pre Jakubiskovu Nejasnú správu o konci sveta. Jadro skupiny Lucie zasa ozvučilo Markov debut žánrovou všehochuťou - od orientálnych nahrávok cez džezrock až po techno.