Aký je vzťah filmov a ich soundtrackov? *ANKETA

Zástupcovia slovenských pobočiek filmových distribučných spoločností a hudobných vydavateľstiev nám odpovedali na otázky, či výrazná hudba môže ovplyvniť návštevnosť filmu v kinách a či, naopak, existuje aj spätná väzba v predajnosti soundtrackov v závisl

osti od komerčnej úspešnosti filmu. Časť ich odpovedí obsahuje hlavný článok publikovaný vedľa a tu sú ďalšie.

MARTIN HÁJEK, distribučná spoločnosť Saturn: "Kvalitná hudba k filmu bez ohľadu na jeho komerčný úspech alebo kvalitu vždy poteší. Na základe našich skúseností si myslím, že úžitok je vzájomný. Oproti presným počtom predaných CD sa nám (filmovým distributérom) ťažko podarí vyčísliť nejaký konkrétny hmatateľný efekt, v každom prípade je spolupráca s vydavateľstvami vítaná a užitočná. Nikto síce iba na základe vypočutej pesničky nepobeží do kina, ale dobrý nosný singel môže aj pre nás fungovať ako vďačný marketingový prvok. Príkladom môže byť Cooliov hit Gangsta`s Paradise z filmu Nebezpečné názory, alebo najnovšie I Don`t Want To Miss A Thing od Aerosmith zo soundtracku Armageddon. V prípade niektorých titulov (Pulp Fiction či Desperado,

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

o Titanicu ani nehovoriac) zasa podľa môjho názoru skôr filmy pomohli predaju albumov ako naopak."

JURAJ ČURNÝ, vydavateľstvo BMG Ariola ČR/SR: "V zásade platí, že najlepšie sa predávajú soundtracky k filmom, u ktorých je hudobná zložka veľmi výrazná, prípadne úplne dominantná. V prípade neúspešného filmu sa soundtrack takmer nikdy nepredáva, hoci samotná hudobná zložka môže byť zaujímavá a aj lepšia ako samotný film. Naše najúspešnejšie soundtracky sú: Bodyguard, Pulp Fiction, Dirty Dancing, Hair, Jesus Christ Superstar, Starci a klarinety (spoločný album legendárnych muzikálov Starci na chmelu a Kdyby tisíc klarinetů), Lost Highway, Dangerous Minds, Baraka, The Jackal. Jedinou výnimkou - hoci u nás boli tieto filmy neúspešné, respektíve v kinách vôbec neboli uvedené - sú albumy k filmom Waiting to Exhale a Preacher`s Wife, ale to predovšetkým pre účasť speváčky Whitney Houstonovej."

SkryťVypnúť reklamu

ANDREA STRAKOVÁ, vydavateľstvo Warner Music Slovakia: "Úspešnosť filmu do určitej miery môže ovplyvniť predajnosť soundtracku, aj keď slovenský trh je niekedy nevyspytateľný. Možno je to aj tým, že nie každý návštevník kina si uvedomí, že hudbu, ktorú vo filme počul, si môže kúpiť aj na CD. Reklamné kampane na soundtracky nie sú bežné, pristupujeme k nim len pri niektorých tituloch. Úspech soundtracku v mnohom závisí aj od toho, kto sa na ňom autorsky podieľal. Ak sa na CD nachádza niekoľko zvučných mien a skladby

z filmu sú bežne hrané v rádiách, má soundtrack šancu presadiť sa na trhu.

K najúspešnejším titulom, ktoré sme vydali na našom trhu, patrí hudba k filmovému muzikálu Evita. V tomto konkrétnom prípade sa na predaji soundtracku nepodieľal len komerčný úspech filmu samotného, ale aj fakt, že predstaviteľkou hlavnej ženskej úlohy bola Madonna."

SkryťVypnúť reklamu

Autor: dík

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 505
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 186
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 818
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 982
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 647
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 781
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 491
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu