osti od komerčnej úspešnosti filmu. Časť ich odpovedí obsahuje hlavný článok publikovaný vedľa a tu sú ďalšie.
MARTIN HÁJEK, distribučná spoločnosť Saturn: "Kvalitná hudba k filmu bez ohľadu na jeho komerčný úspech alebo kvalitu vždy poteší. Na základe našich skúseností si myslím, že úžitok je vzájomný. Oproti presným počtom predaných CD sa nám (filmovým distributérom) ťažko podarí vyčísliť nejaký konkrétny hmatateľný efekt, v každom prípade je spolupráca s vydavateľstvami vítaná a užitočná. Nikto síce iba na základe vypočutej pesničky nepobeží do kina, ale dobrý nosný singel môže aj pre nás fungovať ako vďačný marketingový prvok. Príkladom môže byť Cooliov hit Gangsta`s Paradise z filmu Nebezpečné názory, alebo najnovšie I Don`t Want To Miss A Thing od Aerosmith zo soundtracku Armageddon. V prípade niektorých titulov (Pulp Fiction či Desperado,
o Titanicu ani nehovoriac) zasa podľa môjho názoru skôr filmy pomohli predaju albumov ako naopak."
JURAJ ČURNÝ, vydavateľstvo BMG Ariola ČR/SR: "V zásade platí, že najlepšie sa predávajú soundtracky k filmom, u ktorých je hudobná zložka veľmi výrazná, prípadne úplne dominantná. V prípade neúspešného filmu sa soundtrack takmer nikdy nepredáva, hoci samotná hudobná zložka môže byť zaujímavá a aj lepšia ako samotný film. Naše najúspešnejšie soundtracky sú: Bodyguard, Pulp Fiction, Dirty Dancing, Hair, Jesus Christ Superstar, Starci a klarinety (spoločný album legendárnych muzikálov Starci na chmelu a Kdyby tisíc klarinetů), Lost Highway, Dangerous Minds, Baraka, The Jackal. Jedinou výnimkou - hoci u nás boli tieto filmy neúspešné, respektíve v kinách vôbec neboli uvedené - sú albumy k filmom Waiting to Exhale a Preacher`s Wife, ale to predovšetkým pre účasť speváčky Whitney Houstonovej."
ANDREA STRAKOVÁ, vydavateľstvo Warner Music Slovakia: "Úspešnosť filmu do určitej miery môže ovplyvniť predajnosť soundtracku, aj keď slovenský trh je niekedy nevyspytateľný. Možno je to aj tým, že nie každý návštevník kina si uvedomí, že hudbu, ktorú vo filme počul, si môže kúpiť aj na CD. Reklamné kampane na soundtracky nie sú bežné, pristupujeme k nim len pri niektorých tituloch. Úspech soundtracku v mnohom závisí aj od toho, kto sa na ňom autorsky podieľal. Ak sa na CD nachádza niekoľko zvučných mien a skladby
z filmu sú bežne hrané v rádiách, má soundtrack šancu presadiť sa na trhu.
K najúspešnejším titulom, ktoré sme vydali na našom trhu, patrí hudba k filmovému muzikálu Evita. V tomto konkrétnom prípade sa na predaji soundtracku nepodieľal len komerčný úspech filmu samotného, ale aj fakt, že predstaviteľkou hlavnej ženskej úlohy bola Madonna."
Autor: dík