kej pošty. Problémy Železníc SR síce považuje za zložité, no riešiteľné a kladne hodnotí legislatívne úpravy železničnej a cestnej dopravy (zákon o dráhach, zákon o cestnej doprave). Podľa SDĽ však súčasný stav rezortu dopravy "vo zvýšenej miere charakterizoval finančný krach významných podnikov, ako napríklad ŽSR, Slovenskej plavby a prístavov, SAD, ďalej porušovanie zásad konkurencie a voľného prístupu k trhu, nedodržiavanie a neustále porušovanie zákona o obstarávaní, korupcia, okrádanie štátu v prospech záujmových skupín". Opozícia kritizuje aj rýchle tempo výstavby diaľnic, čo má za následok problémy s plynulým financovaním projektu. Vrchný riaditeľ sekcie cestnej infraštruktúry na ministerstve dopravy P. Ondroušek argumentuje, že úročenie úverov na výstavbu diaľnic je veľmi výhodné. "Úročenie úverov je nižšie ako oficiálne priznaná hodnota inflácie v SR. Nestavať pri zdrojoch za takýchto výhodných podmienok by bolo hriechom," povedal Ondroušek. Podľa SDK však veľmi intenzívna výstavba diaľnic, ktorá nie je spoľahlivo, dostatočne a plynulo pripravená a zabezpečená, či už technicky, alebo finančne, nepriaznivo vplýva na dlhovú službu. SDK v rezorte dopravy kritizuje aj leteckú dopravu, ktorá je v "štátnom dopravnom systéme najslabšie fungujúcim článkom. Príčiny treba hľadať v nekoordinovanom rozvoji leteckej prepravy a v jednostrannej, štátom protekčne podporovanej orientácii na nového leteckého prepravcu podnikajúceho lietadlami z deblokácie pohľadávok v Rusku".
Autor: SME - rf