Politické strany si môžu u ŽSR objednať vypravenie mimoriadnych vlakov bez zľavy

ZVOLEN (SME - klo) - "Biznis je biznis, každý si môže objednať vlak - jeden, desať, päťdesiat, koľko chce, zákon nám umožňuje voľne podnikať," odpovedal pre SME zástupca generálneho riaditeľa Železníc SR Ing. Viliam Vysočáni. Uviedol to v súvislosti ...

ZVOLEN (SME - klo) - "Biznis je biznis, každý si môže objednať vlak - jeden, desať, päťdesiat, koľko chce, zákon nám umožňuje voľne podnikať," odpovedal pre SME zástupca generálneho riaditeľa Železníc SR Ing. Viliam Vysočáni. Uviedol to v súvislosti s možnosťou objednať si mimoriadne, dokonca aj historické vlaky, politickými stranami. Spresnil, že faktúra ŽSR pre HZDS za mimoriadne vlaky na míting v Trnave už bola vystavená. Ceny pri takýchto aktivitách sa účtujú bez zľavy. Vypravenie mimoriadneho vlaku z Humenného do Trnavy stojí asi 400 tisíc korún, HZDS zvážalo svojich členov do Trnavy na šou so zverejnením kandidátov na poslancov desiatimi mimoriadnymi vlakmi z celého Slovenska. Po tri augustové víkendy budú ŽSR oslavovať 150. výročie železníc na Slovensku. Prvý sa tento víkend uskutočnil vo Zvolene a Vrútkach, najbližšie bude v Poprade a Košiciach a 20. augusta, v deň príchodu prvého parného vlaku na Slovensko z Viedne pred 150 rokmi, v Bratislave. Pre zlú finančnú situáciu sa

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

väčšina kultúrnych akcií hradí sponzorsky, ŽSR však investovali do obnovy staníc, kde sa oslavy konajú, a ich okolia asi 20 miliónov korún. ŽSR začiatkom minulého týždňa získali od zahraničného konzorcia bánk pôžičku 85 miliónov dolárov. Vláda povolila zahraničný úver až do výšky 200 miliónov dolárov. Zatiaľ tieto peniaze použili na krytie záväzkov z minulých rokov. Osobná doprava na železnici je už piaty rok stratová a ako uviedol V. Vysočáni, železnice sponzorovali štát už 12 miliardami korún. Na tento rok je plánovaná strata 3,7 miliardy korún. Modernizácia železníc, keď jeden vozeň stojí asi 60 miliónov korún, jeho oprava polovicu, lokomotíva od 95 do 200 miliónov korún, sa však nedá robiť z prostriedkov ŽSR.

Autor: SME - klo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 561
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 279
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 065
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 243
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 845
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu