. Mnohé zákony a nariadenia, obzvlášť v oblasti malého a stredného podnikania, sú ak nie diskriminujúce, tak iste brzdia chod ekonomiky a podnikania. Menovať nevyhovujúce zákony a nariadenia je už zbytočné. Ich výkon cez štátnu správu je dôsledný nielen v zmysle zákona, ale i v lehote na vybavenie. Veľa zákonov bude potrebné ak nie zrušiť, tak aspoň pozmeniť a zjednodušiť. Nevyhnutne treba redukovať počet úradníkov v štátnej správe a zlepšiť výkonnosť štátnej správy v lehotách na vybavovanie žiadostí, rozhodnutí. V súčasnosti každý odbor či referát má zákonnú lehotu na vydanie rozhodnutia jeden mesiac. V nejednom prípade konečné rozhodnutie odboru vyžaduje niekoľko rozhodnutí iných odborov či referátov. A tak občan konečné rozhodnutie obdrží až po niekoľkých mesiacoch! A bez konečného rozhodnutia nemôže konať, pretože mu hrozí pokuta, niekedy závratne vysoká? Spomeniem iba niektoré, napríklad vydanie stavebného povolenia, rozhodnutia na zmenu užívania stavby a mnoho iných. Úradníka nezaujíma, že občan alebo podnikateľ musí situáciu riešiť pod tlakom začatia prevádzkovania splácaním úveru, resp. inými dôvodmi. Dočká sa zvyčajnej odpovede úradníka, mali ste si žiadosť podať o pol roka skôr alebo o rok skôr. Múdra rada nadovšetko, relatívne za slušnú mzdu z daní občanov. Dostal som i radu, ako veci vybaviť skôr… Myslím si, že odvádzam do štátnej pokladnice slušné dane. Preto sa pýtam, dočkajú sa občania-voliči nápravy i vo veciach diskriminačných zákonov, vo výkone štátnej správy tak, aby produktívnym občanom nekládli prekážky a mohli pracovať v prospech všetkých občanov tohto štátu. Stanú sa sľuby politikov realitou aj po voľbách?
Ing. JOZEF LETOVANEC, Trenčín