BRATISLAVA (SITA) - V rámci globálnej marketingovej kampane Wings spoločnosti Motorola uskutočnila spoločnosť RDS International prieskum medzi 10- až 11-ročnými deťmi z Veľkej Británie, Francúzka, Poľska a Nemecka. Spoločne odpovedali na otázku: „Akú máte predstavu o komunikácii budúcnosti?“ Motorola v súčasnosti zverejnila výsledky, z ktorých vyplýva, že oslovené deti majú veľmi podobné predstavy a názory o budúcnosti komunikovania medzi ľuďmi. Zhodnotenie prieskumu agentúre SITA poskytla agentúra Interel Public Relations.
Podľa mnohých detí budú telefóny multifunkčné objekty, kombinované s televízorom, rádiom, trojrozmerným zobrazovaním, počítačom, e-mailom, CD prehrávačom a hlasovým ovládaním. Budú sa môcť nosiť ako súčasť oblečenia alebo ako šperk. Deti sú presvedčené, že telefóny budú také životne dôležité, že budú môcť byť dokonca implantované do našich prstov, uší alebo pier, aby sme ich mali stále so sebou. Podľa predstáv detí budú ľudia používať aj špeciálne okuliare a šošovky, ktoré im umožnia vidieť, s kým telefonujú. Televízor bude podľa respondentov ovládateľný hlasom a bude fungovať aj ako plátno kina, pričom najnovšie filmy sa budú dať „stiahnuť“ zo siete.
Celkové výsledky prieskumu ukazujú neočakávanú podobnosť myslenia a predstáv detí vo všetkých štyroch zúčastnených krajinách. Hoci existovali určité minimálne odchýlky, podobnosti v postojoch detí podľa Motoroly poukazujú na vplyv globalizácie v oblasti technológií a komunikácie. Európske deti sú presvedčené, že technológie sú pre ľudí pozitívnou silou - domnievajú sa, že v budúcnosti budú môcť komunikovať s kýmkoľvek, kdekoľvek, kedykoľvek, a to len jednoduchým stlačením tlačidla telefónu. Tieto deti taktiež nevidia technológiu ako osobitnú časť v ich živote - v ich očiach je to prirodzená súčasť ich života, ktorá prináša prácu, komunikáciu a zábavu bez obmedzení.