BRATISLAVA (SITA) - Na minulotýždňovom európskom šampionáte juniorov v rýchlostnej kanoistike vo švédskom Nyköpingu zaznamenala slovenská reprezentácia veľký úspech. V C1 500 m získal Bratislavčan Marián Ostrčil historickú juniorskú zlatú medailu a v C1 na 1000 m si pretekár KRK Vinohrady vybojoval striebro. V K2 1000 m si dvojica Richard Riszdorfer a Erik Vlček z Komárna vybojovala bronz. Slovensko sa počtom získaných medailí zaradilo na štvrté miesto, v bodovom hodnotení obsadilo 8. priečku. K úspechom juniorskej reprezentácie na MEJ v Nyköpingu tréner Róbert Petriska povedal: „Dúfali sme, že nejakú medailu získame. Skôr sme však počítali s lepším umiestnením v C1 na 1000 m. Nikto z nás však nepočítal so zlatom. Pretekári museli prekonávať obrovskú prekážku, ktorou bol silný vietor. Ten spôsobil mnohým výborným pretekárom najmä psychické problémy. Medzi juniorkami sme mali jedinú reprezentantku v K1 Simonu Micušíkovú, ktorá absolvovala kvalitnú prípravu spolu s naším najúspešnejším kanoistom Mariánom Ostrčilom. V rozjazde dosiahla druhý najlepší čas, no v semifinále v silnej konkurencii neuspela. Škoda, pretože podľa môjho názoru patrila medzi 5 najlepších.
Osobný tréner a otec zlatého z MEJ, Juraj Ostrčil dodal: „Musím povedať, že to boli naozaj veľmi náročné preteky. Podmienky v rozjazdách boli vďaka silnému vetru veľmi nevyrovnané. V C1 1000 m šiel Marián v dráhe číslo 6, ktorá bola dosť nevýhodná. Po medzičase bol Marián na 6. pozícii, no zabojoval a ušlo sa mu striebro. Myslím si, že bolo súčasne motiváciou do ďalších pretekov na 500 m trati. V nedeľňajšom finále sa mu ušla druhá dráha, ktorá sa nachádzala v blízkosti kilometrového predelu, a ukázala sa výhodnou. Na medzičase mu patrila 4. priečka, v závere však zabral a vyhral. So ziskom jednej zlatej a jednej striebornej medaily Mariána vyhlásili za najlepšieho juniorského kanoistu Európy, čo je naozaj veľká pocta. Smutnejším faktom ostáva to, že vrcholné podujatie absolvoval na požičanej lodi z Dukly Trenčín od Juraja Filipa. Výhodou pretekárov zo známych kanoistických veľmocí ako Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Rusko bolo, že niektorí pretekári mali k dispozícii po dve lode, jednu na ľahkú vodu - šprintérsku a druhú do vĺn.“