Kožená galantéria v Komárne vyváža viac ako polovicu svojich výrobkov

KOMÁRNO (TASR) - V tomto roku vyrobia vo výrobnom družstve Kožená galantéria v Komárne viac ako 100 tisíc školských aktoviek, z toho 35 tisíc na domáci trh. Je to o 10 percent viac ako vlani. Záujem zákazníkov, podľa slov obchodného námestníka Koženej ...

KOMÁRNO (TASR) - V tomto roku vyrobia vo výrobnom družstve Kožená galantéria v Komárne viac ako 100 tisíc školských aktoviek, z toho 35 tisíc na domáci trh. Je to o 10 percent viac ako vlani. Záujem zákazníkov, podľa slov obchodného námestníka Koženej galérie Róberta Parkasa, sa postupne obracia na produkty s vyššou kvalitatívnou a estetickou úrovňou. Školské aktovky z odľahčených materiálov, s kvalitným šitím, ochrannými umelými rohmi, ktoré ponúkajú zákazníkovi okrem komfortu aj dlhú životnosť, zdobia aj motívy spoločnosti Walt Disney (WD). Podľa licencie od tejto spoločnosti môže komárňanské družstvo používať tieto motívy nielen na školské aktovky, ale aj na plecniaky, cestovné či športové tašky, peňaženky, drobnú galantériu a plecniačiky pre školákov. Družstvo, ktoré má 300 zamestnancov a pýši sa už štyridsaťročnou výrobnou tradíciou, vyváža do zahraničia 60 percent svojich produktov. Na exportné aktivity získalo prostriedky z fondu Phare. Súčasťou týchto aktivít je aj spolupráca s talianskou dizajnérkou Sabinou Cecchiniovou; týka sa piatich kolekcií dámskych kabeliek a pánskych aktoviek. Pre export je mimoriadne dôležité aj postupné zavádzanie riadenia a kontroly výroby na certifikáciu podľa STN ISO 9001 a ISO 9002. Odbyt polovice výrobných kapacít družstva, ktorá v priemere denne predstavuje 3000 výrobkov, však zatiaľ musia v Koženej galantérii zabezpečiť získaním veľkých zákazkových sérií. Takto kooperujú s belgickou firmou Samsonite, nemeckou Mc. Neill a inými renomovanými svetovými firmami, predovšetkým z krajín Európskej únie. Perspektívnym sa ukazuje šitie sedačkových poťahov do nemeckých vozidiel Audi, s ktorým začali v júni tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu