KOMÁRNO (TASR) - V tomto roku vyrobia vo výrobnom družstve Kožená galantéria v Komárne viac ako 100 tisíc školských aktoviek, z toho 35 tisíc na domáci trh. Je to o 10 percent viac ako vlani. Záujem zákazníkov, podľa slov obchodného námestníka Koženej galérie Róberta Parkasa, sa postupne obracia na produkty s vyššou kvalitatívnou a estetickou úrovňou. Školské aktovky z odľahčených materiálov, s kvalitným šitím, ochrannými umelými rohmi, ktoré ponúkajú zákazníkovi okrem komfortu aj dlhú životnosť, zdobia aj motívy spoločnosti Walt Disney (WD). Podľa licencie od tejto spoločnosti môže komárňanské družstvo používať tieto motívy nielen na školské aktovky, ale aj na plecniaky, cestovné či športové tašky, peňaženky, drobnú galantériu a plecniačiky pre školákov. Družstvo, ktoré má 300 zamestnancov a pýši sa už štyridsaťročnou výrobnou tradíciou, vyváža do zahraničia 60 percent svojich produktov. Na exportné aktivity získalo prostriedky z fondu Phare. Súčasťou týchto aktivít je aj spolupráca s talianskou dizajnérkou Sabinou Cecchiniovou; týka sa piatich kolekcií dámskych kabeliek a pánskych aktoviek. Pre export je mimoriadne dôležité aj postupné zavádzanie riadenia a kontroly výroby na certifikáciu podľa STN ISO 9001 a ISO 9002. Odbyt polovice výrobných kapacít družstva, ktorá v priemere denne predstavuje 3000 výrobkov, však zatiaľ musia v Koženej galantérii zabezpečiť získaním veľkých zákazkových sérií. Takto kooperujú s belgickou firmou Samsonite, nemeckou Mc. Neill a inými renomovanými svetovými firmami, predovšetkým z krajín Európskej únie. Perspektívnym sa ukazuje šitie sedačkových poťahov do nemeckých vozidiel Audi, s ktorým začali v júni tohto roku.