BRATISLAVA (SME - ru) - Zájazdy na poslednú chvíľu (last minute) sme donedávna spájali so zlacnenými pobytmi, ktoré predávali cestovné kancelárie za nižšie ceny, aby dopredali ponuku. U zákazníka vtedy rozhodovala najmä nižšia cena, termínu a miestu dovolenky sa bol ochotný prispôsobiť. Prax však ukazuje, že o ponuku last minute rastie záujem aj celkom iných kategórií zákazníkov. Čoraz viac ľudí je napríklad pracovne takých zaneprázdnených, že si nemôžu naplánovať dovolenku na pevný termín, ak si na ňu vôbec nájdu čas. Pre nich môže byť last minute vykúpením. Na druhej strane sú zas typy zamestnaní, kde je voľný čas viazaný na kampaňovité či iné nárazové akcie s presne nevymedzenou dobou trvania. A, naopak, sú jedinci, ktorí sú už takí unavení, že sa v minúte rozhodnú, že teraz je ten čas, keď treba vypnúť a venovať sa relaxu. Pre takéto kategórie sa zájazdy na poslednú chvíľu stávajú nevyhnutnou súčasťou života, a nie vyhľadávaním výhodných cenových relácií. „Pre mňa je dôležité aj to, že cestovná kancelária je schopná zareagovať na moju požiadavku, ak si zmyslím trebárs 20. decembra, že chcem ešte zohnať vianočný pobyt v Tatrách,“ uviedol jeden zo zákazníkov, ktorý, samozrejme, vie, že ho takéto „želanie na poslednú chvíľu“ vyjde drahšie. Širšia verejnosť možno ešte nemá v povedomí, že u nás už od vlani existuje aj kompletizovaná, denne aktualizovaná ponuka zájazdov na poslednú chvíľu prezentovaná i na internete. „Zatiaľ ako jediní v SR sústreďujeme last minute nielen slovenských, ale aj vybraných českých a rakúskych cestovných kancelárií,“ hovorí riaditeľ bratislavskej CK Bodimex tour Ing. Miloš Bodiš, „reagujú na to už klienti z celého Slovenska. Ceny zájazdov sú tie isté - či si to klienti kúpia u nás, alebo v tej CK, ktorá to pošle do našej databázy. Teraz je v ponuke okolo 60 možností.“