Dovolenke prikladá význam čoraz viac Slovákov

BRATISLAVA (ru) - Dovolenke začína prikladať význam čoraz viac našich ľudí. Zistenia Ústavu turizmu prezrádzajú, že od roku 1994, keď sme u nás zaznamenali najciteľnejší prepad záujmu o dovolenkový relax (venovalo sa mu len 36 % obyvateľov), počet oddychu

júcich našincov neustále stúpa. Vlani už napríklad dovolenkovala takmer polovica národa (48 %). Zaujímavé je, že dynamickejšie rastie záujem o dovolenkové pobyty doma (v roku 1994 to bolo 28 % populácie, vlani už 37 %) ako o zájazdy do zahraničia (15 % a 21 %). Pri trávení dovolenky v SR našinci nezostávajú konzervatívni. Kým v roku 1994 v ich zámeroch prudko viedol dopyt po pobytoch na horách a pri vode, vlani sa už záujem o rôzne spôsoby trávenia voľna viac spriemeroval. Hory a voda pozvoľna strácajú kurz, stúpa záujem o návštevy príbuzných, liečebné pobyty, mierne o mestský turizmus a výraznejšie o pobyty na vidieku. Pri dovolenkovaní v zahraničí sme o poznanie konzervatívnejší. Predstave kúpania v mori vlani neodolalo 55 % dovolenkárov pobývajúcich v cudzine, kým pred štyrmi rokmi bol ich podiel len 42 %. Čo je prekvapujúce, čoraz menej rekreantov v zahraničí sa motivuje poznávacími chúťkami, klesá ich záujem o mestský turizmus, okružné cesty a kombinované pobyty. Šestina z nich - rovnako pred štyrmi rokmi aj vlani - má však stále ako hlavný účel pobytu v cudzine návštevu príbuzných. Pokiaľ ide citlivejšie rozvrstvenie želaní spojených s dovolenkovým miestom, minuloročný výskum Inštitútu turizmu a hotelového manažmentu Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity ukázal, že mladí vo veku 18-25 rokov najviac uprednostňovali poznávací motív, čaro novosti neznámeho miesta, zábavu a šport. V súvislosti s dovolenkou najviac odmietali motív štúdia, nakupovaciu turistiku a návrat na známe miesto. Ľudia od 26 do 65 rokov sa v motivácii vyslovili najmä za staroslivosť o zdravie a trávenie času s rodinou a odmietli štúdium a nakupovanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu