je katastrofálne, ale čo je najhoršie, ministerstvo nemá koncepciu,“ dodal J. Stern. V programovom vyhlásení si napríklad vláda dala za cieľ iniciovať vytvorenie nových fakúlt na vybraných vysokých školách. Okrem nových fakúlt však vznikli aj nové vysoké školy. Ministerstvo školstva v odpočte vymenúva, koľko prostriedkov na ich vznik bolo vynaložených, a stroho konštatuje, že objem bežných prostriedkov vyčlenených v štátnom rozpočte je pre ďalší rozvoj vysokých škôl nepostačujúci. Na túto skutočnosť však odborníci upozorňovali už v čase vzniku nových škôl. V štátnom rozpočte sú potreby vysokých škôl každoročne vládou podhodnotené a minuloročné neviazanie finančných prostriedkov (školy mohli použiť všetky pridelené prostriedky) je v odpočte označené ako prejav ústretovosti vlády k riešeniu neustálych problémov financovania vysokých škôl. V súvislosti s finančnými problémami nielen vysokých škôl J. Stern dodal, žeby si vedel predstaviť lepšie využitie prostriedkov, ktoré sa vynaložia na získavanie hlasov voličov v predvolebnej kampani. Ako sme už informovali, rektor J. Stern na Ekonomickej univerzite menoval Radu starších, ktorej vznik bol inšpirovaný viacročnou praxou Rady múdrych v Nemecku, ktorá dvakrát ročne predkladá zásadné ekonomické stanoviská Kohlovej administratíve. Uplynulý týždeň Rada starších prezentovala štúdiu Alternatívne prístupy k riešeniu problémov ekonomiky SR.