a by sa malo uskutočniť ďalšie rokovanie medzi OZŽ a Radou ekonomických ministrov a výsledky rokovania by sa mali postúpiť na zasadnutie vlády. "Mám dojem, že pán Kozlík má záujem riešiť problémy železníc, a nebolo by od nás férové do tohto termínu vstúpiť do štrajku," povedal SME podpredseda OZŽ Peter Rozložník. Na problémy železníc odborári upozorňujú niekoľko rokov, no len teraz, pred voľbami, sa vláda odhodlala k riešeniu. Odborári vyčítajú ministerstvu dopravy nevýrazné obhajovanie železničnej dopravy a majú pocit, že na úkor železníc sa presadzuje výstavba diaľnic. "Nič proti diaľniciam, nech sa stavia viac diaľnic, ale nie na úkor železničnej dopravy," myslí si P. Rozložník. V médiách odzneli informácie, že v prípade vyhlásenia ostrého štrajku železničiarov by išlo hlavne o politickú motiváciu. "Ak sa tým myslí stranícka politika, tak to vylučujem. Nám je jedno, kto je pri moci, ak nebude železnica fungovať pre tých, ktorí ju majú využívať. Ale ak sa myslí politika sociálna, politika chápaná z pohľadu služieb, ktoré má železnica poskytovať, potom sa môžeme baviť aj o politike," dodal podpredseda OZŽ. Zlý technický stav železníc dokumentuje skutočnosť, že v súčasnosti jazdia rušne, ktoré majú aj 40 rokov, a väčšina vozňov je zastaraných. Na niektorých staniciach sa podľa odborárov dokonca ešte svieti petrolejovými lampami z dvadsiatych rokov. Pritom medzi priority súčasnej vlády podľa jej programu patrili modernizácia a obnova mobilného parku a modernizácia ďalších železničných koridorov.