a údržbu diaľnic. Preto zrejme niet iného východiska, a na niektorých diaľniciach, predovšetkým na tých, na ktorých stavbe alebo údržbe sa finančne podieľajú súkromné podniky, bude zavedené mýto. Schaufler potom hneď uviedol konkrétne príklady. Diaľnica A 6 Stuttgart - Ulm: práve na rozšírenie tejto diaľnice na štvorprúdovú musí Badensko-Württembersko vydať približne 1 mld nemeckých mariek. Schaufler vzápätí oznámil, že mýtne za osobné auto by mohlo predstavovať 2-3 marky, za nákladné auto potom asi 6 mariek. Či však k uskutočneniu plánov krajinského ministra dopravy dôjde, zatiaľ nie je isté. Samozrejme, ako prvý sa s ostrým protestom ozval nemecký Automoto-Klub, ktorý zastupuje záujmy niekoľkých miliónov nemeckých automobilistov. Odmietavo sa k plánom na zavedenie mýtneho vyjadril aj Schauflerov kolega, krajinský minister hospodárstva, slobodný demokrat Döring. „Zavedenie mýtneho nie je v koaličnej dohode,“ toľko Döring. Preto k jeho zavedeniu rozhodne nedôjde. Kriticky sa k Schauflerovým plánom vyslovili aj opoziční sociálni demokrati a extrémne pravicoví republikáni, ktorí sú v bádensko-württemberskom krajinskom sneme zastúpení.
Napriek protestom nie je rozhodne vylúčené, že mýtne na niektorých diaľniciach a cestách predsa len bude zavedené. Hovorca spolkového ministerstva dopravy Steinle uviedol, že už v minulom roku sa o tejto možnosti rokovalo s ministerstvami dopravy spolkových krajín. Na 13 projektoch, ktoré predstavujú 85 kilometrov diaľnic, ktorých výstavba alebo úpravy si vyžiadajú takmer 6 mld DEM, sa podieľajú súkromné podniky. Ich finančný podiel by sa mohol potom splácať mýtnym. Niektoré spolkové krajiny už o zavedení mýtneho konkrétne uvažujú. Tak napríklad Bavorsko. Tu by sa v budúcnosti mohlo vyberať mýtne na štátnej ceste číslo 15 medzi Regensburgom a Rosenheimom a pri diaľničnom tuneli neďaleko Bad Reichenhallu. V Berlíne s mýtnym počítajú na mestskej diaľnici A 100 a v Sasku potom na treťom, poslednom úseku pripravovanej diaľnice Drážďany - Praha.