Dostať do kín nezávislý film je žonglérskym kúskom

Firma The Shooting Gallery stála na začiatku hnutia nezávislých filmov, ešte pred ich celosvetovým módnym boomom. Okrem dobrých príbehov v celom spektre žánrov však jej pracovníkom leží na srdci aj marketingová stratégia. "Človek je otrokom kritík. Ak ...

Firma The Shooting Gallery stála na začiatku hnutia nezávislých filmov, ešte pred ich celosvetovým módnym boomom. Okrem dobrých príbehov v celom spektre žánrov však jej pracovníkom leží na srdci aj marketingová stratégia. "Človek je otrokom kritík. Ak sa v Amerike nedostanete s filmom do hlavného kina, je to zlé. Ponuka je veľká a stále si treba uvedomovať ekonomickú podstatu veci. Sobáš medzi umením a peniazmi je ťažký problém. Na jednej strane chcete poskytnúť filmársku voľnosť a na druhej musíte zvažovať rozpočet," tvrdí prezident firmy Larry Meistrich. Otázka nezávislého filmu je podľa neho tvorivou záležitosťou, nie módnym trendom. "Nemyslím si, že veľké štúdio dokáže vyrobiť nezávislý film. Nikdy totiž nie je nezávislé od finančných zdrojov a sponzorov. Ja by som urobil čokoľvek na svete, aby som mohol vidieť filmy ako Niagara, Niagara. Lenže aj ja sa musím zaoberať marketingom. No a potom tie spomínané kiná. V Amerike je len asi päť kinosál - veľkých v zmysle slávnych. Všetky ostatné sú sústredené do multiplexov. Bez problému dostať sa aj do veľkých žijú iba gigantické trháky ako Godzilla. Tú v USA naraz nasadzovalo 8000 kín, čo je 35 percent všetkých sál na kontinente. Aj teraz - začali sme distribuovať nový film vyrobený v Írsku a dostali sme sa do jedného týždňa s premiérou Armageddona. Musím vám povedať, že dostať do amerických kín nezávislý film, je naozaj žonglérskym kúskom. Distribúcia je tvrdý oriešok a pre malú spoločnosť je čoraz ťažšie zviditeľniť sa na trhu. Zato veľké štúdiá sú schopné presadiť sa aj v zámorí. Nečudo, veď nakrúcajú nákladné filmy s drahými efektmi, že sú jednoducho nútené dostať ich von, aby neboli stratové. My môžeme o niečom takom iba snívať. Preto je našou snahou byť čo najviac tvoriví. Myslieť síce aj na peniaze, ale najmä na kvalitu." (dík)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 319
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 844
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 203
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 677
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 398
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 736
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 568
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu