Firma The Shooting Gallery stála na začiatku hnutia nezávislých filmov, ešte pred ich celosvetovým módnym boomom. Okrem dobrých príbehov v celom spektre žánrov však jej pracovníkom leží na srdci aj marketingová stratégia. "Človek je otrokom kritík. Ak sa v Amerike nedostanete s filmom do hlavného kina, je to zlé. Ponuka je veľká a stále si treba uvedomovať ekonomickú podstatu veci. Sobáš medzi umením a peniazmi je ťažký problém. Na jednej strane chcete poskytnúť filmársku voľnosť a na druhej musíte zvažovať rozpočet," tvrdí prezident firmy Larry Meistrich. Otázka nezávislého filmu je podľa neho tvorivou záležitosťou, nie módnym trendom. "Nemyslím si, že veľké štúdio dokáže vyrobiť nezávislý film. Nikdy totiž nie je nezávislé od finančných zdrojov a sponzorov. Ja by som urobil čokoľvek na svete, aby som mohol vidieť filmy ako Niagara, Niagara. Lenže aj ja sa musím zaoberať marketingom. No a potom tie spomínané kiná. V Amerike je len asi päť kinosál - veľkých v zmysle slávnych. Všetky ostatné sú sústredené do multiplexov. Bez problému dostať sa aj do veľkých žijú iba gigantické trháky ako Godzilla. Tú v USA naraz nasadzovalo 8000 kín, čo je 35 percent všetkých sál na kontinente. Aj teraz - začali sme distribuovať nový film vyrobený v Írsku a dostali sme sa do jedného týždňa s premiérou Armageddona. Musím vám povedať, že dostať do amerických kín nezávislý film, je naozaj žonglérskym kúskom. Distribúcia je tvrdý oriešok a pre malú spoločnosť je čoraz ťažšie zviditeľniť sa na trhu. Zato veľké štúdiá sú schopné presadiť sa aj v zámorí. Nečudo, veď nakrúcajú nákladné filmy s drahými efektmi, že sú jednoducho nútené dostať ich von, aby neboli stratové. My môžeme o niečom takom iba snívať. Preto je našou snahou byť čo najviac tvoriví. Myslieť síce aj na peniaze, ale najmä na kvalitu." (dík)