Na vrchol Mount Everestu nemôžete vyniesť všetko

Do sveta filmu vstúpil Saul Zaentz, vzbudzujúci dojem sympatického rozprávkového deduška, z hudobného biznisu. "Nikdy som nehral na žiadny nástroj, milujem džez, ale aj vážnu hudbu, kvartetá a opery. Občas si vypočujem i pop, rock and roll a blues. Hrajú

ho totiž moji dvaja synovia. Jeden v bluesovej skupine, druhý v heavymetalovej, ktorá sa mi síce nepáči, ale stále ma má rád," hovorí majiteľ sedemposchodového komplexu budov Saul Zaentz Film Center, ktorého 30 strižní, mixážne štúdiá a niekoľko projekčných sál využili v poslednom čase napríklad tvorcovia filmov Sedem či Ed Wood. Zlaté časy jeho pôsobenia v hudobnom priemysle sa viažu k spolupráci s džezovým producentom Normanom Granzom. Ich "stajne" uvádzali na trh nahrávky Duka Ellingtona, Dava Brubecka, Elly Fitzgeraldovej, Sonnyho Rollinsa i skupiny Creedence Clearwater Revival. Každý projekt musí mať podľa Zaentza ambíciu chytiť za srdce. "Tak hudba, ako aj film musia emocionálne zapôsobiť. Pracovať však na nich treba aj s mozgom, nielen s citmi. Musíte si uvedomiť, že na vrchol Mount Everestu všetko nevynesiete. Tam sa už film nakrúcať nedá, bola by to bláznivá predstava," vraví Zaentz, nič netušiac o schopnostiach roduverných Slovákov. "Nestačí, keď vás scenár dojíma. Producent a režisér musia mať zároveň veľkú predstavivosť, aby vedeli, aký príbeh chcú vyrozprávať. Scenár iba vytvorí platformu pre cirkus a režisér si v ňom potom ako na trampolíne robí, čo chce. Producent má za úlohu donútiť ho k tomu. A pod takýmto tlakom je už len dôležité urobiť dobrý film." Návrhmi investorov, ktorí majú vždy chúťky vnucovať filmárom svoje predstavy, sa netreba nechať odradiť. "Napríklad v Anglickom pacientovi nechceli vidieť herečku Kristin Scott Thomasovú ani herca Willema Dafoa. Namiesto neho pre túto postavu, ktorá mala byť čo najnenápadnejšia, navrhovali obra Johna Goodmana alebo šťúpleho Dannyho DeVita. Hovoril som si: Ste hlupáci, iba sa chcete zviditeľniť. Ale so svojím zoznamom prijateľných účinkujúcich to mysleli vážne. Keď som ho potom konzultoval s režisérom Minghellom, dlho sme sa smiali. Nemohli sme ustúpiť, bola by to hrôza. Mecenáši si nedokázali uvedomiť, že nemajú zmysel pre správne obsadené fyzické typy postáv. Nevedeli sme im vysvetliť, že nemôžu mať škandinávskeho blondína, ktorý by hral napríklad japonského premiéra."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 577
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 314
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 855
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu