Dve a pol hodiny farebného divadla, strhujúceho rock and rollu a precíznej dramaturgie - to všetko v sobotu predviedli Rolling Stones

Päť minút po pol desiatej večer dopadla v sobotu na letisku v dolnorakúskom meste Wiener Neustadt supernova. Po jej virtuálnom výbuchu na gigantickej obrazovke nasledoval azda najznámejší rockový gitarový riff všetkých čias - I Can`t Get No Satisfaction .

Päť minút po pol desiatej večer dopadla v sobotu na letisku v dolnorakúskom meste Wiener Neustadt supernova. Po jej virtuálnom výbuchu na gigantickej obrazovke nasledoval azda najznámejší rockový gitarový riff všetkých čias - I Can`t Get No Satisfaction v prevedení charizmatického Keitha Richardsa. Dvaapolhodinový koncert legendárnych Rolling Stones sa začal. Fantastické farebné divadlo na javisku dvorného dizajnéra skupiny Marka Fishera nedalo takmer 80-tisícovej mase ľudí (podľa odhadu organizátorov) vydýchnuť. Koncert pre strednú Európu, ako ho označil "frontman" Rolling Stones Mick Jagger, ktorý po nemecky pozdravil rakúske, maďarské a slovenské publikum, sa stal jedným z najvýpravnejších vystúpení kapely počas ich európskej časti turné (trvá od 13. júna) nazvaného podľa ich posledného albumu Bridges to Babylon. Celkom dvadsaťdva piesní odohrali "Valiace sa kamene" s obrovským nasadením, ktorému nechýbala precízna dramaturgia striedajúca hudobný rytmus, nevyhnutná Jaggerova komunikácia s obecenstvom a samozrejmá gradácia koncertu päť minút pred polnocou v podobe pompéznych ohňostrojov a nekonečného skandovania obecenstva. Po kultovej Satisfaction nasledovali v prvej časti piesne dômyselne namiešané zo starých i nových hitov, medzi ktorými vyniklo nové aranžmán piesne Gimme Shelter - zaspievané v duete Micka Jaggera so skvelou černošskou vokalistkou Lisou Fisher, "uletená" Out Of Control, pri ktorej sa Jagger dostal do medzigalaktických priestorov, a čerstvý hit Anybody Seen My Baby. Prvú polovicu zakončil spevácky Keith Richards (Jagger zatiaľ menil kostým) piesňou Wanna Hold You, po ktorej sa začal vysúvať hydraulický mostík s dĺžkou 52 metrov. Skupina sa po ňom premiestnila na improvizované javisko pripomínajúce klasickú výpravu, aby po troch piesňach (Little Quennie, Crazy Mama a You Got Me Rockin) opäť prešla na pódium Babylona. Záverečná dramatická os koncertu sa stupňovala pri záverečnom piesňovom triu: Start Me Up, Jumping Jack Flash a prídavku Brown Sugar, po ktorom nasledovala divácka eufória. Neuveriteľne presný scenár takmer do sekundy naplnil plánovaných 140 minút, kde na reklamný slogan "daj si pauzu" nebolo miesta. "Takto som si to predstavoval," povedal nadšene vedľa mňa päťdesiatšesťročný Hans Waldmann, ktorý na koncert prišiel z Grazu spolu so svojou manželkou a jedenásťročným vnukom. "Dobrý rock and roll nikdy nezomrie. Pozrite sa na nás, oslovuje bez rozdielu veku..."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na koncerte bolo vidieť, že okrem kvalitného zvuku Rolling Stone kladú stále veľký dôraz na výpravu. Mark Fisher (ktorý pre Rolling Stones pripravil javisko aj na turné Steel Wheels a Voodoo Lounge) vytvoril pre Bridges to Babylon javisko pripomínajúce divadelnú rampu s obrovskými sochárskymi rekvizitami "citujúce" staroveké umenie. Monumentálna kovová konštrukcia s výškou 25 metrov a hmotnosťou 350 ton niesla dve tretiny z takmer 800 kusov reflektorov, ktoré farbili atmosféru. "Chcel som vytvoriť kulisu na spojenie klasického operného javiska a súčasného počítačového veku na konci tretieho tisícročia," vyznal sa k projektu M. Fisher. "Chcel som urobiť most medzi kultúrou starovekého Babylona s novodobými štadiónmi ako miestom rockovej performance. Veľká videoobrazovka nemá potláčať klasický pohľad na interpretov. Má zdôrazňovať ich individualitu, prípadne v súčasných kolážach televíznych spotov ozvláštňovať ich vystúpenie. Má to navyše aj praktický význam - aby aj diváci vzdialení aj sto metrov od pódia videli ich prejav," dodal M. Fisher, ktorý sa stal kongeniálnym strojcom úspechu turné Bridges to Babylon.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: ĽUDO PETRÁNSKY ml., Wiener Neustadt

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu