h strojárskych podnikov je v súčasnosti pripravených zabezpečovať komponenty pre nový automobil. Odbytová orientácia novovyrobeného automobilu v SR by mala byť podľa M. Cagalu na Ruskú federáciu a Ukrajinu. Na Slovensku sa podľa jeho slov uvažuje i s výrobou nákladných automobilov, pričom sa však čaká na vstup zahraničného partnera. M. Cagala ďalej informoval o zámere Volkswagenu vyrábať prevodovky v Martine, ako aj o schválení výroby autobusov v slovenských spoločnostiach. Na margo celkovej situácie v slovenskom strojárstve sa M. Cagala vyjadril, že súčasný stav nie je dobrý. „Žiaľ, do strojárstva sa zahraniční investori nehrnú nikde, ani u nás, ani v ČR. Hrnú sa do iných odvetví, do Slovnaftu, alebo hutníctva,“ uzatvoril M. Cagala. Vláda včera schválila dovedna štyri projekty, v rámci Programu rozvoja automobilového priemyslu v SR, ktoré predpokladajú okrem spomínanej finalizácie osobných automobilov japonskej konštrukcie, realizácie domáceho projektu nákladného automobilu strednej triedy, rozvoja výroby automobilových komponentov v Martine, aj zavedenie výroby autobusov v spolupráci troch slovenských firiem.