prác. Posledný týždeň výstavby bude v znamení komplexných skúšok koľají, svetelnej signalizácie, osvetlenia a odstránenia stavebného materiálu a dopravných značiek po celom meste, ktoré od polovice apríla upozorňujú na zmenu v organizácii dopravy. Podľa slov Jaroslava Jelšíka, riaditeľa rezortu technickej infraštruktúry Dopravného podniku Bratislava, prvá, náročnejšia etapa kompletnej opravy električkovej trate sa skončila v pondelok a po víkendovej výluke dopravy začali električky premávať z Jesenského ulice smerom na Špitálsku . Ako informoval J. Jelšík, určité spomalenie prác spôsobila napríklad potrebná výmena ílovitého podložia za štrkové, ale aj objavenie viacerých archeologických nálezov. Z nich je najzaujímavejší nález historickej, asi 400-ročnej studne v priestore vchodu do obchodného domu Tesco, ktorú však už nezasypali, ale len zakryli dlažbou. Po rekonštrukcii nadobudne Kamenné námestie nový vzhľad. Okrem novej dlažby pribudne napríklad 150 stĺpikov na obmedzenie dopravy, na Špitálskej ulici aj nové nástupište. Predpokladaný rozpočet 81 miliónov korún sa zvýši približne o 3,5 až 4 milióny. Zvýšenie spôsobilo okrem iného aj použitie iných stavebných materiálov (napríklad trvanlivejší asfalt), než predpokladal projekt rekonštrukcie vypracovaný v roku 1995. Už odvtedy totiž v DPB počítali s rekonštrukciou, pre nedostatok financií sa však stále odkladala. Tento rok v marci však odborníci zhodnotili stav električkovej trate ako havarijný a Štátny dráhový ústav nariadil okamžitú generálnu opravu. V tej súvislosti mestskí poslanci odhlasovali začiatkom mája finančný model, podľa ktorého sa na financovaní podieľa hlavné mesto, mestská časť Staré Mesto, Fond rozvoja bývania hlavného mesta a DPB Bratislava.