Na začiatku schôdze nastúpil namiesto poslanca A. Tarnóczyho (HZDS), ktorý bol vymenovaný za veľvyslanca SR v Maďarsku, Pavol Bahna a zvolili ho za člena zahraničného výboru. Parlament schválil do druhého čítania v skrátenom legislatívnom konaní vládny návrh zákona o prenose niektorých kompetencií prezidenta v čase, keď nie je zvolená hlava štátu. Vláda do NR SR predložila tento návrh v dvoch alternatívach. Podľa prvej prechádza v čase nezvolenia prezidenta jeho kompetencia prijímania demisie vlády, vymenovania členov vlády, vyšších štátnych funkcionárov, profesorov, rektorov vysokých škôl a generálov na predsedu NR SR. Na predchádzajúcej schôdzi poslanci schválili rovnaký návrh ústavného zákona z dielne SNS do druhého čítania a parlament sa s ním bude takisto zaoberať počas prebiehajúcej 49. schôdze. Druhá alternatíva vládneho návrhu ústavného zákona počíta s prenosom kompetencií vymenovania vyšších štátnych funkcionárov, profesorov, rektorov vysokých škôl a generálov na predsedu parlamentu, na NR SR prenáša kompetenciu voliť predsedu vlády a prijímať jeho demisiu a premiérovi zveruje právomoc vymenovať a odvolávať členov vlády. Poslanec SNS J. Prokeš upozornil, že prvá alternatíva vládneho návrhu je „kopírovaním návrhu SNS“, a druhú alternatívu označil za nesystémovú, pretože „zmiešala hrušky s jablkami“. Ľ. Fogaš (SDĽ) vyhlásil, že dvojvariantný vládny návrh „budí úsmev“, pretože nerieši potrebu predchádzania vzniku ústavnej krízy a pokojného prechodu moci z jedných rúk do druhých. Fogaš sa opýtal, či podľa druhej alternatívy „bude vymenúvať nových členov vlády predseda vlády na návrh predsedu vlády“. Podľa jeho slov nie je jasné ani to, komu budú ministri zodpovedať, keď ich má vymenovať a odvolávať premiér, a pritom majú byť zodpovední aj parlamentu. R. Fico (SDĽ) sa opýtal, kto by mal v prípade schválenia druhej alternatívy navrhovať parlamentu kandidáta na predsedu vlády a aké kvórum by malo byť potrebné na jeho zvolenie. Podpredsedníčka vlády K. Tóthová v tejto súvislosti uviedla, že rovnako nie je jasné, kto bude navrhovať premiéra, ak bude kompetencia jeho vymenovania prenesená na predsedu NR SR. „Budúci parlament s tým nebude mať vôbec problémy,“ uviedla Tóthová. K námietke, že predloženie návrhu zákona v dvoch alternatívach je nezvyklé, K. Tóthová poznamenala: „Nezvyklé situácie prinášajú neobvyklé riešenia.“ Ľ. Fogaš jej odpovedal, že do parlamentu sa alternatívy nepredkladajú, a mala ich vyriešiť legislatívna rada vlády. Pripomenul, že v prípade prenosu právomocí na predsedu NR SR bude tento môcť postupovať štandardne ako prezident, avšak parlament takúto možnosť nemá. J. Cuper (HZDS) diskusiu uzavrel tvrdením, že „ak opozícia je proti tejto novele, stačí, keď zahlasuje za prezidentského kandidáta pána Tomečka a bude platiť súčasný ústavný stav“.