BRATISLAVA (TASR) - Po ukončení dlhoročnej československej ankety Zlatý Slávik začiatkom 90. rokov sa v Čechách i na Slovensku objavili viaceré pokusy o jej oživenie. Kým v Čechách boli úspešnejšie - obnovením Českého slávika, u nás anketa Slovenský slávik `97 nesplnila očakávania. Slovenský producent Július Konček spolu so zástupcami dvoch najväčších hudobných vydavateľstiev pôsobiacich na Slovensku Jurajom Čurným (BMG Ariola) a Petrom Riavom (Polygram) sa stali inciátormi novej ankety Slávik `98. Na jej realizáciu sa podujala agentúra Forza. Anketa Slávik `98 je jednorazová a uskutoční sa v októbri prostredníctvom inzerátov a hlasovacích kupónov vo vybranej tlači. Budú tri kategórie - spevák, speváčka a skupina. Pomôckou pri výbere budú orientačné zoznamy 50 interpretov vo všetkých troch kategóriách. Slávik `98 vyvrcholí vyhlásením výsledkov na slávnostnom galavečere 12. decembra, ktorý odvysiela v priamom prenose televízia Markíza. V ten istý deň sa uskutoční aj vyhlasovanie Českého slávika `98. Víťazi prvého miesta v každej kategórii získajú finančnú prémiu 60 000 Sk.Konkurenčná agentúra Oklamčák Production po vzájomnej dohode ešte v tomto roku dokončí už vyhlásenú anketu Slovenský slávik `98, nebude však organizovať záverečný galakoncert. Obe strany na spoločných rokovaniach nevylúčili vzájomnú spoluprácu v ďalších ročníkoch a dohodli sa, že budú spoločne hľadať vhodný model a spôsob, aby na Slovensku fungovala iba jedna anketa .