100 000 šilingov. Novinár túto ponuku okamžite zverejnil, a poslanec prišiel o mandát, konštatoval to exminister rakúskej vlády K. Blecha v rámci seminára Masmédiá vo voľbách 1998, ktorý zorganizoval Slovenský syndikát novinárov. Zdôraznil, že reklama a práca s verejnosťou nikdy nemôžu nahradiť politickú prácu. Sú to iba pomocné prostriedky na naladenie verejnosti istým smerom. Podľa Blechu by sa politické strany vo volebnej kampani mali sústrediť na dva okruhy voličov - vlastných prívržencov a nerozhodnutých. Medzi nerozhodnutými sú najvhodnejší mladí a ženy, ktorí chcú ísť voliť, iba nevedia koho, povedal Blecha. Informoval, že rakúske zákony veľmi podrobne umožňujú kontrolu finančných výdavkov politických strán v kampani. Ak by aj občan z vlastnej iniciatívy i peňazí zaplatil inzerciu na podporu niektorej strany, počítalo by sa to do nákladov tejto strany. Na otázku SME, či v prípade inzerátu - Nevoľte túto stranu - by sa náklady na inzerciu počítali všetkým ostatným stranám, Blecha odpovedal, že ak súkromná inzercia nerobí reklamu strane, náklady na ňu sa nezapočítavajú.
Autor: SME - jo