v. Podľa slov riaditeľa tamojšieho oddelenia cudzineckej polície Jána Laškodyho ešte predvlani zadržali vo Vyšnom Nemeckom takmer 300 ukradnutých áut, za prvých päť mesiacov tohto roku je ich "len" 38. Nie je to však dôsledkom slabšej práce ľudí na hraniciach, práve naopak. V roku 1996 bol priechod vybavený technikou, s ktorej pomocou nabralo odhaľovanie ukradnutých áut pre podsvetie "hrôzostrašné rozmery", a tak si "autičkári" hľadajú iné spôsoby a cesty. "Klasika", ako nazývajú vo Vyšnom Nemeckom prevoz ukradnutých áut s pozmenenými výrobnými číslami či dokladmi, je podľa Laškodyho minulosťou. Technický pokrok prinútil podsvetie, aby hľadalo nové "formy obchodu", a tak momentálne vraj "frčia" poisťovacie podvody. Podľa Laškodyho sa poisťovacie podvody začínajú u predajcov áut. "Zákazník" s platnou leasingovou zmluvou a potvrdením o vyplatení prvej splátky, ktorú často za nezamestnaného zloží práve mafia, prevezme auto a o niekoľko dní či týždňov odíde na "služobnú cestu" na Ukrajinu. "Papiere" sú vystavené na vodiča, auto nefiguruje v zozname ukradnutých, takže polícia nemá ani najmenší dôvod zadržať auto či jeho posádku. "Majiteľ" auta sa vráti lietadlom či vlakom cez iný hraničný priechod a doma ohlási, že mu jeho nové auto ukradli. Leasingová firma si v poisťovni uplatní výplatu ceny ukradnutého auta a život beží ďalej. Hoci poisťovne firmám, ktoré sa veľmi často ocitajú na zozname postihnutých, odmieta poisťovať ďalšie autá, leasingových firiem je na Slovensku i v Čechách dosť, a tak sa pozornosť podsvetia obracia na ďalšie.