Na slovenskom trhu s dovolenkami vládne vysoká ponuka zájazdov a malý dopyt klientov

BRATISLAVA (SME - ru) - Mnohé cestovné kancelárie (CK) v poslednom čase netaja, že predaj zájazdov je nízky a v porovnaní s minulým rokom klesá záujem o kúpu letných pobytov. Spôsobuje to enormný nepomer medzi ponukou a dopytom. Podľa niektorých informáci

í totiž na slovenskom turistickom trhu pribudlo oproti vlaňajšku o 10-12 percent subjektov viac. Hoci v máji ešte mnohé cestovky nepripúšťali taký skorý nástup "zájazdov na poslednú chvíľu", je polovica júna a s "last-minutami" akoby sa vrece roztrhlo. Časť klientely sa dokonca naučila vyčkávať vyslovene len na tieto zlacnené ponuky. Ani krachy slovenských CK však niektorí odborníci nevylučujú. "V tomto období sa už objavilo viacero nezdravých javov, nielen veľký počet zlacnených zájazdov na poslednú chvíľu," hovorí majiteľ banskobystrickej CK Montravel Ing. Ladislav Monček, "veľa zájazdov pripravovaných na koniec mája a na jún museli cestovky odhlásiť, lebo sa nenaplnil potrebný počet klientov. Ak neberiem do úvahy letecké zájazdy, tak z B. Bystrice napríklad až do prvej júnovej dekády nevypravila žiadna cestovná kancelária okrem našej ani jeden autobus s dovolenkármi. Nenazbierali dosť ľudí a zájazdy sa zrušili." Ako nám potvrdil Ing. Monček, aj u nich sa množia prípady zákazníkov, ktorí sa informujú, či je CK členom Garančného fondu, a nečlenstvo ich odrádza od kúpy. "To nás podnietilo k myšlienke vytvoriť medzi malými a strednými CK vlastný fond s názvom Prvý II garančný fond," vysvetlil Ing. Monček, "vytvorí ho v septembri 40 CK so základným vkladom 25 tisíc Sk, čiže bude tam milión korún". Iniciátormi fondu sú CK Aquamarin B. Bystrica, Solartour Martin a Montravel, pričom chcú oslovovať ďalšie subjekty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu