í totiž na slovenskom turistickom trhu pribudlo oproti vlaňajšku o 10-12 percent subjektov viac. Hoci v máji ešte mnohé cestovky nepripúšťali taký skorý nástup "zájazdov na poslednú chvíľu", je polovica júna a s "last-minutami" akoby sa vrece roztrhlo. Časť klientely sa dokonca naučila vyčkávať vyslovene len na tieto zlacnené ponuky. Ani krachy slovenských CK však niektorí odborníci nevylučujú. "V tomto období sa už objavilo viacero nezdravých javov, nielen veľký počet zlacnených zájazdov na poslednú chvíľu," hovorí majiteľ banskobystrickej CK Montravel Ing. Ladislav Monček, "veľa zájazdov pripravovaných na koniec mája a na jún museli cestovky odhlásiť, lebo sa nenaplnil potrebný počet klientov. Ak neberiem do úvahy letecké zájazdy, tak z B. Bystrice napríklad až do prvej júnovej dekády nevypravila žiadna cestovná kancelária okrem našej ani jeden autobus s dovolenkármi. Nenazbierali dosť ľudí a zájazdy sa zrušili." Ako nám potvrdil Ing. Monček, aj u nich sa množia prípady zákazníkov, ktorí sa informujú, či je CK členom Garančného fondu, a nečlenstvo ich odrádza od kúpy. "To nás podnietilo k myšlienke vytvoriť medzi malými a strednými CK vlastný fond s názvom Prvý II garančný fond," vysvetlil Ing. Monček, "vytvorí ho v septembri 40 CK so základným vkladom 25 tisíc Sk, čiže bude tam milión korún". Iniciátormi fondu sú CK Aquamarin B. Bystrica, Solartour Martin a Montravel, pričom chcú oslovovať ďalšie subjekty.
Autor: SME - ru