V súčasnosti sú na Slovensku rozostavané 4 diaľničné tunely: Branisko, Ovčiarsko, Čadca a Višňové. Tieto tunely sa začali stavať razením prieskumnej štôlne. Po jej vyrazení sa razí zvyčajne jedna z dvoch hlavných tunelových rúr. Pri mnohých tuneloch sa spočiatku bude jazdiť len v jednej rúre, druhá sa vyrazí, až keď intenzita dopravy sa zvýší. Jeden kilometer diaľnice v tuneli stojí asi 1 mld Sk. Celkom sa má na Slovensku vyraziť asi 30 km tunelov. Ján Mikolaj, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest povedal, že do výstavby diaľničnej siete sa mesačne preinvestuje asi 1 mld Sk. Podľa Mikolaja tunely budú raziť slovenské firmy, lebo majú voľné stavebné kapacity a dostatok odborníkov - geológov. Slovenská správa ciest chce objednať pre tieto firmy výrobu raziaceho stroja na tunely v hodnote 700 až 1 mld Sk. Nákup za štátne peniaze sa vraj robí preto, lebo žiadna zo slovenských firiem, ktoré sa vo výstavbe tunelov angažujú, si nedokážu takýto stroj kúpiť. Stroj dodá niektorá západná firma na základe výsledku verejnej súťaže, ktorá na jeho nákup bude vypísaná. Pri nákupe stroja sa bude žiadať, aby v ňom boli použité subdodávky zo slovenských strojárskych podnikov. Táto požiadavka má minimalizovať nárok na devízy. Raziaci stroj by mohla víťazná firma začať stavať v októbri a dokončiť by sa mal o rok.