haváriou sme nemali ani jednu nehodu, pri ktorej by bol cestujúci zranený, nie to ešte zabitý," hovorí Hartmut Sommer, hovorca nemeckých železníc. Súpravy ICE, obdoba známejších francúzskych rýchlovlakov TGV, jazdia na nemeckých dráhach od roku 1991- zvyšujú zisky a imidž železníc. Normálny vlak prejde trasu Mníchov-Hamburg za viac ako 9 hodín, ICE 884 prekoná rovnakú 835 kilometrovú vzdialenosť len za 5 hodín a 4 minúty. Štrnásť extra širokých vagónov poskytuje 760 pasažierom maximálne pohodlie. Všetky sedadlá sú vybavené slúchadlami na počúvanie hudby, pri niektorých je aj televízia a videoprogram. V každom vagóne môžu cestujúci telefonovať alebo pracovať s počítačom. Vo vlaku je aj konferenčné centrum, reštaurácia a bar. Aj technické parametre sú obdivuhodné. V skúšobnej prevádzke dosiahol ICE rýchlosť 406 km za hodinu. Na dvojtisícovej kilometrovej trati, ktorá je pre ICE špeciálne upravená, neprekračuje rýchlosť 280 kilometrov. Na bežnej trati však nejazdí rýchlejšie ako 200 kilometrov za hodinu. Hnacie agregáty lokomotívy, využívajúce počítačovú techniku, majú výkon 13 tisíc konských síl. Od hluku lokomotívy sú však cestujúci dokonale zvukovo izolovaní. Jedna súprava expresu stojí približne 50 miliónov mariek (970 miliónov Sk).
Autor: mim