BRATISLAVA (SME - jo) - Šéfka mediálnej agentúry A. Hosťovecká sa čuduje kauze, v ktorej je SDK podozrievaná z podplácania novinárov. V rozhovore pre SME povedala, že chcela z novinárov zostaviť tím, ktorý by analyzoval a radil, ako najlepšie vyriešiť kauzy v predvolebnom období. Z 19 novinárov traja potvrdili, že ponuku na spoluprácu dostali. Podľa informácií denníka SME časť tohto projektu volebný štáb SDK schválil. Na otázku, čo myslí pod slovom kauza, Hosťovecká uviedla: "Napríklad, ak by ktosi privatizoval za korunu, alebo ak by vznikla podobná kauza, ako po schválení volebného zákona. Tím by sa rozprával o tom, ako vzniknutú kauzu alebo krízovú situáciu najlepšie vyriešiť. To je obvyklá práca agentúry." Podľa jej vyjadrenia má agentúra finančné prostriedky aj na to, aby za konzultácie mohla zaplatiť. "Všetci oslovení to odmietli - niektorí mi povedali, že by sa cítili byť zaviazaní. Iní novinári mi povedali, že peniaze nevezmú preto, lebo keby sa to prevalilo, mohol by na nich padnúť tieň podozrenia. Ja som to rešpektovala a ako podnikateľka som bola spokojná, pretože na tieto analýzy a poradenstvo som nemusela míňať peniaze," zdôraznila. Dodala, že oficiálne existujú aj firmy, ktoré sa zaoberajú lobbingom - teda pre klientov vybavujú rôzne požiadavky, vrátane ich ekonomických alebo politických záujmov.
Autor: SME . jo