Po šiestich pretekoch formuly 1 má víťaz štyroch súťaží (VC Austrálie, VC Brazílie, VC Španielska, VC Monaka) v celkovom poradí majstrovstiev sveta už 17-bodový náskok pred svojím tímovým spolujazdcom Davidom Coulthardom (V. Brit.), ktorý v Monte Carle nedošiel do cieľa pre poruchu motora. Keďže však nebodoval ani Nemec Michael Schumacher na Ferrari, vo Fínsku prepukla eufória predčasnej oslavy prvenstva na svetovom šampionáte. Do konca seriálu MS však zostáva ešte desať pretekov. Tretí M. Schumacher stráca teraz 22 bodov na vedúceho Häkkinena. "Pri takom vývoji musí byť ďalším krokom zisk titulu. Patrí mu," píše denník Helsingin Sanomat.
Víťazstvo v Monte Carle bolo pre Häkkinena celkove piatym vo formule 1, ale zatiaľ určite najcennejším v kariére: "Áno, myslím si, že si ešte ani poriadne neuvedomujem, čo sa vlastne stalo. Vyhrať v Monaku je snom každého automobilového pretekára a aj mne sa teraz zdá, že snívam. Štartoval som tu už sedemkrát a nikdy som preteky nedokončil. V každom prípade som však dnes opäť vyhral vďaka perfektnej tímovej práci," povedal 29-ročný "lietajúci Fín". Jeho jazda za víťazstvom však nebola až taká bezchybná, ako sa na prvý pohľad zdalo: "Už na začiatku som mal menšiu kolíziu a dosť tvrdo som nabehol na obrubník. Dosť som sa bál, že som poškodil zadné závesy kolies, ale chvalabohu, monopost to vydržal."
Zatiaľ čo Häkkinen si v nedeľu v mieste svojho bydliska na dobre známom okruhu kniežatstva v pohode jazdil pre víťaznú trofej, za jeho chrbtom sa rozpútal súboj o ďalšie priečky. Vyvrcholil v 39. kole tvrdým predbiehacím manévrom skúseného M. Schumachera s mladým, dravým Rakúšanom Wurzom (Benetton), po ktorom musel nemecký pilot zájsť s poškodeným závesom zadného kolesa do depa a stratil šancu na bodované umiestenie - nakoniec obsadil až 10. miesto, najhoršie vo svojej kariére v F 1 (keď dojazdil do cieľa). "V ľavotočivej zákrute mi Wurz nechal priestor, chcel som ho predstihnúť. Došlo ku kontaktu vozidiel. Bola to normálna zrážka, neviním z nej súpera," uviedol dvojnásobný majster sveta M. Schumacher.
Jeho naháňačka za Häkkinenom zatiaľ nevychádza. Dosť kritiky sa v tíme Ferrari znáša aj na pneumatiky amerického výrobcu Goodyear, kým prví traja piloti VC Monaka obúvajú svoje vozidlá do japonských bridgestoniek. "Vieme ešte o našich rezervách," tvrdí športový riaditeľ Ferrari Jean Todt. "Pred nami je ešte desať pretekov. Verím, že sa zlepšíme."
Autor: on