jú od roku 1925 a v nedeľu 24. mája sa na štartovacom rošte pripravia na štart Veľkej ceny už po 56. raz. Hoci odvtedy, čo motory v uliciach miniatúrneho kniežatstva zarevali po prvý raz, sa F1 poriadne zmenila, imidž Veľkej ceny Monaka a jej jedinečná atmosféra sú stále rovnaké.
Pre návštevníkov, ktorým dolu v prístave kotvia "skromné" jachty, je pointa týchto pretekov stále rovnaká: byť videný a až potom vidieť. Pod patronátom kniežacej rodiny je to akési povinné rendezvous pre smotánku z celého sveta. Naopak, pretekári si po dlhom čase konečne môžu vychutnať zabudnutý pocit. Zobudiť sa vo vlastnej posteli a ísť do práce pešo. Väčšina z nich sa totiž naučila milovať svoju novú vlasť pre jej "daňovú benevolenciu". Zvláštnou kapitolou je aj trať. Úzke a hrboľaté ulice, ktoré ju tvoria, slúžia počas ostatných 51 týždňov v roku obyvateľom Monaka. Mesto postavené na "päťhalierniku", obklopené pohorím a morom, nemá priestoru nazvyš a ulice určite neboli plánované pre naháňačku 22 automobilov s výkonom 700 koní.
V roku 1997 však trať podstúpila niekoľko kozmetických úprav, najmä časť nad prístavom, ktorú tvorí z tunela vychádzajúca šikana. Odstránilo sa niekoľko múrov, a tým sa zlepšil výhľad pretekárov na trať. Jej nekorunovaným kráľom je v posledných rokoch pilot Ferrari Michael Schumacher. Na uplynulých štyroch Veľkých cenách tu triumfoval trikrát. Tento rok však bude čeliť silnej konkurencii vozidiel West McLaren Mercedes. Mika Häkkinen i David Coulthard sú po týždni testov vo Francúzsku plní optimizmu. Nemec si však myslí svoje: "Na okruhu, akým je Monaco, sú vždy najdôležitejšie skúsenosti. Tento fakt a niekoľko ďalších zlepšení, najmä na pneumatikách, nám dávajú veľkú šancu na víťazstvo. Najmä preto, že technické výhody monopostov West McLaren nebudú na tomto okruhu až také výrazné."