Piloti formuly 1 pôjdu v nedeľu do práce pešo

MONTE CARLO (SITA) - Šieste podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta je určite najznámejším a zároveň najjagavejším šperkom v šestnásťčlennej klenotnici F1. Mestský okruh v Monte Carlo je zároveň najstarším v seriáli, monoposty sa na ňom preháňa

jú od roku 1925 a v nedeľu 24. mája sa na štartovacom rošte pripravia na štart Veľkej ceny už po 56. raz. Hoci odvtedy, čo motory v uliciach miniatúrneho kniežatstva zarevali po prvý raz, sa F1 poriadne zmenila, imidž Veľkej ceny Monaka a jej jedinečná atmosféra sú stále rovnaké.

Pre návštevníkov, ktorým dolu v prístave kotvia "skromné" jachty, je pointa týchto pretekov stále rovnaká: byť videný a až potom vidieť. Pod patronátom kniežacej rodiny je to akési povinné rendezvous pre smotánku z celého sveta. Naopak, pretekári si po dlhom čase konečne môžu vychutnať zabudnutý pocit. Zobudiť sa vo vlastnej posteli a ísť do práce pešo. Väčšina z nich sa totiž naučila milovať svoju novú vlasť pre jej "daňovú benevolenciu". Zvláštnou kapitolou je aj trať. Úzke a hrboľaté ulice, ktoré ju tvoria, slúžia počas ostatných 51 týždňov v roku obyvateľom Monaka. Mesto postavené na "päťhalierniku", obklopené pohorím a morom, nemá priestoru nazvyš a ulice určite neboli plánované pre naháňačku 22 automobilov s výkonom 700 koní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V roku 1997 však trať podstúpila niekoľko kozmetických úprav, najmä časť nad prístavom, ktorú tvorí z tunela vychádzajúca šikana. Odstránilo sa niekoľko múrov, a tým sa zlepšil výhľad pretekárov na trať. Jej nekorunovaným kráľom je v posledných rokoch pilot Ferrari Michael Schumacher. Na uplynulých štyroch Veľkých cenách tu triumfoval trikrát. Tento rok však bude čeliť silnej konkurencii vozidiel West McLaren Mercedes. Mika Häkkinen i David Coulthard sú po týždni testov vo Francúzsku plní optimizmu. Nemec si však myslí svoje: "Na okruhu, akým je Monaco, sú vždy najdôležitejšie skúsenosti. Tento fakt a niekoľko ďalších zlepšení, najmä na pneumatikách, nám dávajú veľkú šancu na víťazstvo. Najmä preto, že technické výhody monopostov West McLaren nebudú na tomto okruhu až také výrazné."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 401
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 006
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 303
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 089
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 681
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 659
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 633
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu