erstvo školstva totiž nezabezpečilo maximálnu hospodárnosť a NKÚ vyčíslil "nehospodárnosť" na takmer 2 milióny, pričom vychádzal iba z rozdielu cien, ktorú zaplatilo ministerstvo firme Autocomplex (7 639 791 Sk) a ktorú zaplatila táto firma generálnemu importérovi AG Bavaria Auto (5 652 112 Sk). Ak by však ministerstvo školstva nakupovalo priamo u generálneho importéra a nie od autorizovaného predajcu, a ak by využilo zľavu, ktorú poskytuje priamo výrobca vo výške 30 percent, mohlo ušetriť daňovým poplatníkom ešte minimálne 1,5 milióna korún. Ako sme sa dozvedeli od pracovníkov súčasného generálneho importéra automobilov BMW - AWT Bavaria Auto Bratislava, poskytovanie 30-percentnej zľavy je otázkou prestíže výrobcu a kompetentní pracovníci ministerstiev o nej vedia a pri nákupe áut ju využívajú. V takomto prípade si generálny importér nezapočítava ani maržu, ktorá je však už súčasťou predajnej ceny autorizovanému predajcovi. Ako sme už informovali, Slavkovskej ministerstvo pri tomto nákupe, ktorý samo v roku 1996 označilo za "po finančnej i bezpečnostnej stránke naozaj výhodný", porušilo zákon o verejnom obstarávaní, lebo do súťaže zaradilo návrh, ktorý nezodpovedal podmienkam verejnej súťaže. Tá mala "šibeničný" termín - uverejnená bola v piatok a nasledujúci utorok ráno už bola uzávierka. Okrem toho dodávateľovi ministerstvo poskytlo preddavok 4,53 milióna korún, hoci to malo byť maximálne 763 tisíc korún, čo je stanovený limit 10 percent z kúpnej ceny.
Autor: SME-ch