25 tisíc ľudí, a ak by bola optimálna zamestnanosť, tak ŽSR sú v zisku a mali by vyrovnané hospodárenie. Ďalej uviedol, že sa odborári odvolávajú na zmluvu o krytí opodstatnených nákladov vo verejnom záujme, ale nepoznajú znenie zmluvy a jej výklad. Uviedol tiež, že platy pracovníkov ŽSR za prvý kvartál tohto roku narástli o 15 % a výkony iba o 2%, a práve toto by si podľa Kozlíka mali odborári uvedomiť, "pokiaľ chcú naštartovať nejaké napätie na železniciach". Problém a požiadavky odborárov Železníc SR podľa podpredsedu vlády Sergeja Kozlíka musí ",riešiť v prvom rade rezortný minister, s ktorým ešte nerokovali, lebo bol na ceste v Belehrade". Smerovanie protestu odborárov železníc na vládu vysvetlil podpredseda vlády cielenými dôvodmi, ktoré v predvolebnom období nadobúdajú jasný opozičný politický kontext. "Ak naštartujú niečo nezvládnuteľné na železniciach, to sa obráti proti samotným pracovníkom ŽSR, lebo sa prehĺbi problém, ktorý sa pokúšame riešiť na úrovni vlády. Ak sa rozkolíšu železnice, ak by tu vznikol fenomén českých železníc, a je zase veľmi varovné, že sa tu motali české železničné odbory a nalievali rozumy, ako to organizovať, tak si z toho môžem urobiť určitý záver, že ktosi to ženie do konfliktu a je mu jedno, s kým bude rokovať. Blížia sa voľby, môžete si z toho urobiť záver. Ale voči radovým zamestnancom ŽSR môže to byť úder pod pás práve od vlastných odborárov," varoval podpredseda vlády S. Kozlík.
Autor: sme-jf