Vlani dostala Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) na zabezpečenie štátnej propagácie SR 53 miliónov korún. Na tento rok si SACR zažiadala o rovnaký mešec, ba pôvodne sa nádejala aj na väčší. Dostala však iba 45 miliónov. Márne sú dôvody, že to nestačí ani na obsadenie kľúčových veľtrhov cestovného ruchu (vlani bola SACR na osemnástich, v tomto roku ich redukuje na 13) a informácie o Slovensku tak nemajú šancu dostať sa k najdôležitejšej cieľovej skupine - medzinárodným touroperátorom a potenciálnej cestovateľskej verejnosti. Štátny tajomník ministra hospodárstva Ján Foltín reagoval nedávno na otázku SME v súvislosti s poklesom týchto prostriedkov slovami: "My vieme, že pán Bočkay (riaditeľ SACR - pozn. red.) by chcel viac. Musíte to však brať tak, že v minulom roku mal viac, lebo to boli pre SACR zriaďovacie prostriedky. Verím, že sa ešte podarí poskytnúť mu viac." Dodajme, že pán štátny tajomník nie je nový vo svojej funkcii a mal už poldruha roka možnosť uplatňovať svoj vplyv. Na stretnutiach s novinármi obvykle nezabudne verbálne prejaviť vrelý vzťah k oblasti cestovného ruchu, ba občas ho aj poľutuje, že je ako popoluška popri iných "ťažkotonážnych" odboroch na ich ministerstve. Na poslednom stretnutí s médiami dokonca pripomenul, že v cestovnom ruchu sa devízy zarábajú zhruba o 20 percent lacnejšie ako v iných odvetviach. Žiadne z podobných argumentov však zrejme nestačia na to, aby si cestovný ruch u nás vydobyl lepšie pozície a aby jeho podpora nezostávala len v otrepanom vymenúvaní predností, ktoré preň máme - naopak, aj tých 45 miliónov pre SACR na tento rok sa už stihlo za 1. a 2. kvartál o čosi skrátiť. Pre porovnanie Česká centrála cestovného ruchu dostala na minulý rok 84 miliónov Kč (vzhľadom na to, že má - podľa údajov našich odborníkov - aj iné príjmy, napríklad z prenájmu budov, sa konečná suma odhaduje na dvojnásobnú). Rakúšania vynakladajú ročne na štátnu propagáciu okolo 400 miliónov ATS, Francúzi dali do svojej reklamy vlani 370 miliónov FRF, Španieli 2,39 mld PTA a Nemci 51 miliónov DEM. Podľa správ z iných európskych štátov všade tam, kde si uvedomujú prínos turistiky, výdaje na štátnu propagáciu neklesajú, a ak sa niekde podiel štátnych prostriedkov aj znižuje, zároveň fungujú účinné páky, ako zvyšovať finančnú aj celkovú zainteresovať privátnej sféry v tejto oblasti.