Príznačnejšie meno už mať nemôže. Legendárny americký gitarista B. B. King, ktorý presne o týždeň, v stredu 29. apríla o 19.30 h rozpáli Spoločenskú sálu bratislavského Parku kultúry a oddychu, je kráľom bluesovej hudby neuveriteľných šesť dekád. Od symbolickej korunovácie v rokoch štyridsiatych, keď sa z rodných bavlníkových plantáží v mississippskom Itta Bene vybral s gitarou a dva a pol dolármi hľadať šťastie do Memphisu, až po súčasnosť, reprezentovanú aktuálnym albumom Deuces Wild a sprievodným koncertným turné, však z trónu svojho domovského žánru úspešne zabieha aj do ďalších. Predovšetkým v spolupráci s ich - ak už nie vždy takisto kráľovskými, tak aspoň kniežacími - delegátmi. Prelínanie štýlov nie je na najnovšom albume B. B. Kinga žiadnym nečakaným prelomom. Muzikant, ktorému padali pod nohy publiká maličkých kaviarní, špinavých divadiel v chudobných černošských getách, tanečných country hál, džezových klubov, rockových stánkov i najprestížnejších symfonických koncertných siení, nemá problém prizvať si do štúdia akékoľvek hudobné špičky. Na Deuces Wild je ich neúrekom: od rockových hviezd Erica Claptona, Joea Cockera a Rolling Stones cez pesničkárske osobnosti typu Tracy Chapmanovej a Bonnie Raittovej, country stálicu Willieho Nelsona i rapera Heavy D až po poprockových zástupcov Micka Hucknalla, Zucchera, Paula Carracka či Dionne Warwickovú. Prevažne s gitarovým sprievodom B. B. Kinga, ale aj v tradične ponímaných speváckych duetoch nahrali 17 piesní z jeho repertoáru, pričom nemôže chýbať ani pravdepodobne najslávnejší crossoverový hit The Thrill Is Gone, ktorý svojím typickým unikátnym spôsobom naspievala Tracy Chapmanová. Spoluprácu s Albertom Collinsom, Johnom Lee Hookerom, Buddy Guyom či Katie Websterovou zvečnil B. B. King aj na albume Blues Summit, za ktorý v roku 1993 prevzal svoje siedme ocenenie Grammy. Po prvýkrát do jeho rúk putovalo začiatkom 70. rokov práve za najlepší rhythm and bluesový vokál v The Thrill Is Gone. Nominácia na Grammy z roku 1989 za najlepší rockový výkon dua alebo skupiny v nahrávke When Love Comes to Town, ktorú realizoval s írskou štvoricou U2, svedčí o tom, že B. B. King sa skutočne nezastavuje pred bránami hudobných žánrov a generačnými hranicami muzikantov. Ovplynil nejednu generáciu, a to nielen gitaristov (vrátane Georgea Harrisona alebo Jeffa Becka), ktorým učarovala jeho fascinujúca hra, ale i spevákov, rozvíjajúcich do dôsledkov šírku bluesového cítenia. Rodinnú atmosféru diváckeho zastúpenia všetkých vekových skupín možno predpokladať i na bratislavskom vystúpení, ktorého organizátormi sú agentúra Rock Pop a PKO. Vstupenky na sedenie v cene 700 korún sú už dávno vypredané, takže ich avizovaná hodnota 800 korún v deň koncertu je v tejto chvíli bezvýznamná, a na státie sú ešte posledné kusy za 390 (posledný deň 450 korún) k dispozícii v predajniach Pavian Music na Panskej a Dr. Horák na Medenej ulici i v predpredaji PKO na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.
Riley B. King sa narodil 16. septembra 1925 a na gitare hral profesionálne už od služby v americkej armáde. Iniciálovým skratkám pred svojím kráľovským menom vďačí referentom rozhlasovej stanice W-DIA, ktorí si ho všimli hneď na štarte kariéry, dali mu prezývku The Beale Street Blues Boy, neskôr ju skrátili na posledné dve slová a napokon na B. B. Debutový singel Miss Martha King nahral v roku 1949 a už o dva roky sa po prvýkrát dostal na čelo hitparádového rebríčka s piesňou Three O'Clock Blues. Na konte má viac ako polstovku albumov, je držiteľom doktorátov štyroch svetových univerzít a množstva významných ocenení, mecenášom vlastného klubu aj múzea, zapísaný je do siene slávy bluesu i rock and rollu.