BRATISLAVA (SME - ch) - Na predchádzajúcich parlamentných voľbách v roku 1994 sa zúčastnilo iba 20 percent oprávnených voličov vo veku 18-25 rokov, počet prvovoličov v nadchádzajúcich voľbách sa odhaduje na 380 tisíc, čo je zhruba 10 percent všetkých voličov. Povzbudiť mladých ľudí, predovšetkým prvovoličov, aby využili svoje právo voliť, je cieľom kampane Rock volieb `98, ktorú pripravuje Nadácia pre občiansku spoločnosť. Ako včera informoval Marek Kapusta, hlavný koordinátor kampane, nedostatok občianskeho povedomia, nezáujem a neúčasť mladých ľudí na politickom dianí predstavuje vážnu hrozbu demokratického vývoja na Slovensku. Podľa jeho slov mladí ľudia môžu svojou účasťou na voľbách vyvrátiť názory, že hlas mladých nič neznamená. "Kampaň je nadstranícka. Na podujatiach, predovšetkým koncertoch, nechceme mladým ľuďom hovoriť, koho majú voliť, ale vysvetliť im, prečo ísť voliť," dodal M. Kapusta a zdôraznil, že kampaň i podujatia v jej rámci sa budú dištancovať od všetkých politických subjektov. Nadácia pre občiansku spoločnosť je mimovládna nezisková organizácia, ktorá svoju oficiálnu činnosť začala 1. marca 1998. Je nástupcom The Foundation for a Civil Society a nadväzuje na jej sedemročné pôsobenie v SR.
Autor: SME-ch